Choreografka, tancerka i aktorka. Absolwentka PWST w Krakowie.Stypendystka prestiżowego programu DanceWeb Europe, Art Stations Foundation w 2007 roku, ArtsLink w 2009 (Dance New Amsterdam, NY), Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego w 2011 roku oraz rezydencji artystycznych (m.in. Tanzhaus Dusseldorf). W 2012 roku zorganizowała i była kuratorem festiwalu „Nowy taniec w starym Krakowie” oraz współpracowała jako kurator tańca z Krakowskimi Reminiscencjami Teatralnymi.Od 2012 wykłada na Wydziale Aktorskim PWST w Krakowie. W 2008 roku założyła wraz z Wojtkiem Klimczykiem kolektyw artystyczny Harakiri Farmers, w ramach którego zrealizowała kilkanaście interdyscyplinarnych projektów.Regularnie współpracuje z teatrami dramatycznymi w Polsce i za granicą, tworząc choreografie do spektakli dramatycznych (m.in. Igi Gańczarczyk, Eweliny Marciniak, Jana Klaty, Mai Kleczewskiej, Radka Rychcika, Bogdana Hussakowskiego, Anny Smolar, Anny Augustynowicz, Pawła Łysaka). Realizuje własne projekty taneczne („Testament Optymisty”, Teatr Łaźnia Nowa), filmy („There”), jak również spektakle dramatyczne („BANG BANG”, Teatr im. Stefana Jaracza w Łodzi).Laureatka licznych nagród (m.in. I nagroda w konkursie „Nowe Sytuacje” na festiwalu Malta za spektakl „keret”, główna nagroda w konkursie OFF PPA, Nagroda Prezydenta Miasta Rzeszowa). W 2015 roku nominowana do „Paszportu Polityki” w kategorii „Teatr”.Styl Dominiki Knapik charakteryzuje się poczuciem humoru oraz swobodnym korzystaniem z różnych dziedzin sztuki. Jego materią są codzienne gesty poddane silnej formalizacji.W Teatrze Rozrywki wyreżyserowała Popołudnie fauna.Foto: arch. pryw. Dominiki Knapikhttp://dominikaknapik.com/pl/home/
Muzyk i performer związany z bydgoską sceną alternatywną skupioną wokół klubu Mózg. Na co dzień działający z zespołach T'ien Lai, Alameda 5, Berlusconi oraz Duży Jack. Z niektórymi z nich wydał kilka płyt i zagrał kilkadziesiąt koncertów w Polsce oraz za granicą. Mieszka w Bydgoszczy. Śpiewa i gra na instrumentach elektronicznych, efektach, syntezatorach oraz samplerach.Gościnie brał udział, jako muzyk w spektaklu "Popołudnie fauna". Foto: Artur WacławekWięcej:
https://milieulacphale.bandcamp.com
https://tienlai.bandcamp.com
https://alamedacountydeathcult.bandcamp.com
https://duzyjack.bandcamp.com
Kostiumograf, scenograf, absolwentka kierunku scenografii na Wydziale Malarstwa ASP w Krakowie oraz stypendystka na uczelni Kunsthochschule Berlin Weissensee.Jako kostiumograf współpracowała m.in. z Pawłem Świątkiem przy spektaklach: Sen nocy letniej w Teatrze im. J. Kochanowskiego w Opolu, Książę Niezłomny w Teatrze im. S. Jaracza w Łodzi oraz Beniowski w Teatrze Imka w Warszawie. Współpracowała też z Janem Klatą przy dwóch spektaklach: Król Edyp oraz Król Ubu w Narodowym Starym Teatrze w Krakowie.Jest autorką kostiumów do spektaklu Cynkowi chłopcy w reż. Kuby Skrzywanka, zrealizowanym w Teatrze Dramatycznym w Wałbrzychu a także do spektaklu w reż. Dominiki Knapik Bang Bang (Teatr im. S. Jaracza w Łodzi).Jako scenograf i kostiumograf współpracowała z niemiecką grupą „Kainkollekive” przy spektaklu Burn out city (reż. Fabian Lettow), a także z reżyserem Jackiem Bałą m.in. przy spektaklu Amadeusz w Teatrze Miejskim w Gdyni.W roku 2015 Karolina Mazur brała udział w Międzynarodowym Spotkaniu Kostiumografów, które odbywało się w Helsinkach pod hasłem Critical Costumes; pokazywała tam swoje zrealizowane projekty kostiumów do spektaklu Król Edyp.Karolina Mazur zajmuje się także projektowaniem mody i ubrań, swoje prace miała okazje pokazać m.in. w konkursie Re-Act Fashion w Łodzi.W Teatrze Rozrywki zaprojektowała przestrzeń i kostiumy do spektaklu Popołudnie fauna.
MODERNA „STARA” I „NOWA”.O ARCHITEKTURZE ŚLĄSKIEJ XX WIEKU W ostatnich dekadach XIX wieku Katowice rozrastały się – pisano – z „iście amerykańskim rozmachem”. Także w okresie międzywojennym stawiono gmachy użyteczności publicznej na najwyższym poziomie architektonicznym, odwołującym się do najnowszych trendów światowych. Opowiemy także o rozwiązaniach zastosowanych w innych miastach śląskich, o awangardowych pomysłach zrealizowanych również po II wojnie światowej, a także koncepcjach, których niestety nigdy nie wcielono w życie. Gośćmi Krzysztofa Karwata będą: Henryk Mercik – architekt, konserwator zabytków, samorządowiec, Anna Syska – architekt, pracownik Regionalnego Instytutu Kultury w Katowicach i Marcin Zasada – publicysta „Dziennika Zachodniego”.Foto: Arkadiusz Ławrywianiec. Osiedle Tysiąclecia w Katowicach.PARTNER:
Polityka w sporcie. Sport w polityce. Przez długie powojenne dziesięciolecia wielu sportowców pochodzących z Górnego Śląska, szczególnie piłkarze i lekkoatleci, znajdowało się pod kuratelą służb specjalnych. Pilnowani byli zwłaszcza podczas wyjazdów zagranicznych. Powątpiewano w ich lojalność, obawiano się ucieczek do Niemiec. Polityka była w sporcie wszechobecna, choć starano się ją ukrywać. Jakie były konsekwencje takich praktyk? Jak były nastroje na stadionach i w domach?Udział biorą: Grzegorz Bębnik (historyk z Instytutu Pamięci Narodowej), Dawid Smolorz (publicysta, tłumacz) oraz Krzysztof Karwat. Pokażemy film dokumentalny pt. „Ostatni mecz Ernesta Pohla”.Gość specjalny: Jan Banaś, legendarny piłkarz Górnika Zabrze.PARTNER:
KONCERT CHARYTATYWNY FUNDACJI ISKIERKA Fundacja ISKIERKA działa na rzecz dzieci z chorobą nowotworową. Pomaga tym najmniejszym uwierzyć, że warto walczyć, że wokół są inni ludzie. Tym dużym, czy też dorosłym, pomaga pomagać. Bo w życiu najważniejsze jest życie… Fundacja ISKIERKA jako Organizacja Pożytku od 2006 roku zajmuje się budowaniem systemów wsparcia dla dzieci z chorobą nowotworową i ich rodzin. Zespół pracowników wspierają w działaniach wolontariusze oraz partnerzy ze środowisk biznesowych, samorządowych, a także osoby ze świata nauki, sportu, sztuki, kultury i show biznesu. To ponad 500 podopiecznych fundacji (w trakcie i po leczeniu onkologicznym) i systemowe działanie. Od zakupu leków poprzez remonty dziecięcych oddziałów szpitalnych, po szkolenia dla lekarzy czy wspieranie badań naukowych. W tegorocznym koncercie wystąpią:DZIECIĘCA ORKIESTRA ONKOLOGICZNA pod artystyczną dyrekcją Piotra Sutta,CHÓR PREZESÓW pod batutą Benedykta Odya,zespoły: RAZ DWA TRZY, KAPELA ZE WSI WARSZAWAoraz Szymon Majewski i Michał Kuzimski. Koncert poprowadzi Mirosław Neinert. Brak biletów. Koncert na zaproszenia.Transmisja on-line dostępna w internecie.Info: www.fundacjaiskierka.pl
Tancerz w zespole baletowym Teatru Rozrywki od września 2016 r.Tańczy w musicalach:– Bulwar Zachodzącego Słońca A. L. Webbera,– Jak odnieść sukces w biznesie, zanadto się nie wysilając F. Loessera, – Kot w butach J. Bończyka i Z. Krzywańskiego,– Młody Frankenstein M. Brooksa,– Producenci M. Brooksa,– Stańczyk. Musical J. Czaplińskiego,– Zorro J. Bończyka i Z. Krzywańskiego.
Dramaturg, pisarz. Zadebiutował w 2009 roku jako autor adaptacji i dramaturg przy spektaklu Werter w reżyserii Michała Borczucha (Stary Teatr, Kraków).Jego późniejsze spektakle to m.in. Metafizyka dwugłowego cielęcia S. I. Witkiewicza w TR Warszawa (reż. M. Borczuch) oraz Śmierć i dziewczyna E. Jelinek (reż. E. Marciniak).Publikował opowiadania w „Lampie”, „Ha!arcie” i „Ricie Baum”. W 2016 roku napisał dramat Nie jestem już psem, który niebawem ukaże się w magazynie teatralnym „Dialog”. Pisał również dla Zachęty, Galerii Arsenał w Białymstoku oraz udzielał się jako krytyk na łamach Dwutygodnika.Spektakl Popołudnie Fauna to jego pierwsza współpraca z Dominiką Knapik.Foto: Barbara Wadach
Kompozytor. Absolwent Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie kompozycji. W roku 2013 otrzymał tytuł doktora.Tworzył utwory na zamówienie takich instytucji, jak: Towarzystwo im. Witolda Lutosławskiego, Instytut Adama Mickiewicza, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach, Zamek Królewski w Warszawie, Filharmonia Kaliska, Centrum Myśli Jana Pawła II.Utwory Tomasza Opałki wykonywane były na wielu festiwalach i koncertach w Polsce i zagranicą. Wśród nich są: Łańcuch X (2013), Festiwal Prawykonań NOSPR, Warszawskie Spotkania Muzyczne 2013, Warszawska Jesień – Koncerty Koła Młodych ZKP (2008, 2010, 2011, 2012), Brücken Festival für Neue Musik (2009), COM’IN (2008, 2009), Cztery Pory Roku – Jesień (2009), Warszawskie Spotkania Muzyczne (2012, 2013), Generacje (2007, 2012), Festiwal Młodych Kompozytorów – Chopin. Transgresje (2010), Wszystkie Mazurki Świata (2010), Beijing Modern (2011), Musica Moderna (2012), Festiwalu organizowanym przez orkiestrę Sinfonia Varsovia – Letnie Koncerty na Grochowskiej, cyklu Muzyka Kresów Wschodnich podczas Festiwalu Warszawska Jesień 2012.Poza Polską utwory Tomasza Opałki wykonywane były w Niemczech, Rosji, Ukrainie, Słowacji, Białorusi, Chinach.Muzyka Tomasza Opałki została wydana jak do tej pory na sześciu płytach (Castello GT, Polmic, Hudobne Centrum). Na początku 2013 roku ukazała się książka „Dźwięki, Szepty, Zgrzyty” – 16 opisywana jako „Wywiady z 16 największymi polskimi kompozytorami” wśród nich, jako najmłodszy znalazł się Tomasz Opałka.Utwory Opałki były wykonywane przez takie zespoły, jak: Polska Orkiestra Radiowa (dyr. Wojciech Michniewski, Łukasz Borowicz, Szymon Bywalec), Orkiestra Muzyki Nowej (dyr. Szymon Bywalec), Orkiestra Musica Festiva (dyr. Stanisław Krawczyński), Orkiestra Filharmonii Łódzkiej (dyr. Michał Klauza), Orkiestra Filharmonii Kaliskiej (dyr. Adam Klocek), Unplugged Orchestra (dyr. Michał Śmigielski), Scontri Ensemble, Chór Centrum Myśli Jana Pawła II oraz soliści: Maciej Frąckiewicz, Leszek Lorent, Janusz Wawrowski, Jadwiga Czarkowska, Wojciech Herzyk.Łączy działalność na gruncie muzyki poważnej i filmowej. Jest autorem 19 partytur filmowych, wśród których są filmy nagradzane na konkursach i festiwalach filmowych na całym świecie. Wiele z tych filmów pojawia się również regularnie na antenie TVP Kultura. Wśród najbardziej nagradzanych produkcji są: Drwal (Lubmerjack) prod. Fumi Studio, Polska, w reżyserii Pawła Dębskiego (kilkanaście nagród), Skeleton Girl 3D (Kanada), prod. Bleeding Art Industries (Grand Prix na festiwalu filmów 3D BE FILM w Nowym Jorku, 2012), Na dobry początek Wojciecha Klimali (biorący udział w konkursie Młodego Kina podczas 36. Festiwalu Polskich Filmów Fabularnych w Gdyni), Żaklina Marcina Szuwarowskiego (biorący udział w konkursie Młodego Kina podczas 37. Polskich Festiwalu Filmów Fabularnych w Gdyni). NAGRODY:laureat Ogólnopolskiego Konkursu dla Młodych Kompozytorów „Crescendo” w Tarnowie w 2001;nagroda na III Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim Uczniowskiego Forum Muzycznego za utwór „Wspomnienie...” w 2002;pierwsza nagroda oraz Nagroda Wykonawców za utwór „Interaction I” na orkiestrę w 2003;III nagroda (pierwszej nie przyznano) na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim Alexandra Moyzesa w Bratysławie, za kompozycję „Visions of Perfect Shapes” na orkiestrę symfoniczną (2006);II nagroda za utwór „Epiderma” na wielką orkiestrę symfoniczną na Konkursie Kompozytorskim Grzegorza Fitelberga w Katowicach (2006);III nagroda na Pierwszym Ogólnopolskim Konkursie Kompozytorskim Jana Pawła II za utwór „Liść” – na chór i orkiestrę do tekstów Mai Baczyńskiej (2007);II nagroda Ogólnopolskiego Konkursu Kompozytorskiego im. Karola Szymanowskiego zorganizowanego z okazji 90-lecia ZAiKS (pierwszej nie przyznano) ex aequo z Bartoszem Kowalskim-Banasewiczem za utwór „Quadra” (2007);I nagroda w programie TVP – Dolina Kreatywna (2007);III nagroda na Międzynarodowym Konkursie Kompozytorskim im. Grażyny Bacewicz w Łodzi, za utwór „Symfonia Horyzont Zdarzeń” (2009);główna nagroda podczas Konkursu Kompozytorskiego Wawel (2010).Foto: Artur Wacławekhttp://www.opalkamusic.com