ARYSTOKRACJA WĘGLA I STALIOpowiemy o górnośląskiej szlachcie, szczycącej się herbowymi górniczymi młotkami. Pokażemy ich rezydencje i majątki. Przekonamy się, co z tego wielkiego dziedzictwa zostało do naszych czasów i jakie jego elementy należy bezwzględnie chronić. Naszym przewodnikiem będzie historyk dr Arkadiusz Kuzio-Podrucki.
Herb Joanny Gryczik, słynnego "śląskiego Kopciuszka"
Willy RussellEDUKACJA RITYspektakl gościnny
przekład – Karol Jakubowiczreżyseria – Andrzej Strzeleckiscenografia – Tatiana Kwiatkowskamuzyka i wykonanie – Szczepan Pospieszalski
Występują:
Rita – Katarzyna UcherskaFrank – Piotr Fronczewski
Czas trwania spektaklu: 2 godz.
spektakl gościnnyReżyseria: Paweł GłowatyScenariusz, kostiumy, choreografia: Paweł GłowatyMuzyka: Dorota Biłka, Kamil OwczarekWystępują: Paweł Głowaty, Dorota Biłka, Kamil Owczarek
Czas trwania spektaklu: 70 min.
"W owym czasie wyszło rozporządzenie Cezara Augusta, żeby przeprowadzić spis ludności w małym państwie..." * * * Czasem Coś mówi Nie. Ale ktoś gdzieś śni, a jednak nigdy nie zaznał snu, czy przebudzenia. Odbywa jeden jedyny sen, który mieni się kalejdoskopem kolorów, a jednak nie potrafi rozróżnić kolorów. Ogląda światło znając jedynie ciemność. Kołysz mnie, kołysz...a już nigdy się nie przebudzę. Dlaczego? Bo nie. I wystarczy. Prawdopodobnie będzie to smutna opowieść o tym, co stracić można Jeżeli nie jest się zbyt zdeterminowanym by ujrzeć Słońce. Chyba, że Coś zdeterminowanego Nam przeszkodzi.
Hanoch Levin - Jutro AustraliaTłumaczenie: Agnieszka Olek, Ela Sidi, Michał Sobelman, Włodzimierz LederReżyseria: Michał PiotrowskiKostiumy: Aleksandra FielekReżyseria światła: Piotr SadlikWystępują: Karol Gaj, Oliwia Spisak, Agnieszka Gorzkiewicz, Aleksandra Gosławska, Karolina Kwaśny, Wiktoria Lisicka, Bartosz Surówka, Marcin Wolloch
Czas trwania spektaklu: 90 min.
Reżyser, tłumacz, teatrolog. Od 2017 r. związany z Teatrem Syrena w Warszawie – najpierw jako dyrektor, a od 2020 r. jako zastępca dyrektorki ds. artystycznych. Debiutował na profesjonalnej scenie w 2015 r. w Gliwickim Teatrze Muzycznym musicalem „Rodzina Addamsów” Andrew Lippy we własnym tłumaczeniu, za który otrzymał prestiżową nagrodę Złota Maska w kategorii najlepszy reżyser. Przedstawienie zostało również uznane za najlepszy spektakl roku przez kapitułę Teatralnej Nagrody Muzycznej im. Jana Kiepury. Wyreżyserował ponad 10 musicali w teatrach w całej Polsce m.in. „Czarownice z Eastwick”, „Rodzina Addamsów”, „Next to normal”, „Rock of Ages” i „Matylda”, „Nine”. Jako tłumacz przełożył m.in. libretta musicali „Kobiety na skraju załamania nerwowego”, „Hair”, „Tarzan”, „Ragtime”, „Przebudzenie wiosny”, „42 ulica”, „High School Musical”, „School of Rock” i wiele innych.
W latach 2002-14 był kierownikiem literackim Gliwickiego Teatru Muzycznego. Absolwent kulturoznawstwa na Uniwersytecie Śląskim oraz reżyserii teatru muzycznego na krakowskiej PWST i Akademii Muzycznej. Jest doktorem nauk humanistycznych, aktywnie działa na polu naukowym. Pracował jako adiunkt w Instytucie Nauk o Kulturze i Studiów Interdyscyplinarnych Uniwersytetu Śląskiego (2010-17), wykładał na University of Washington w Seattle (2012-13) oraz na Wydziale Artes Liberales Uniwersytetu Warszawskiego (2014-15). Stypendysta Fulbrighta. W 2010 r. opublikował książkę „Musical nad Wisłą”, pierwszą i dotąd jedyną monografię polskiego musicalu. Autor kilkudziesięciu artykułów na temat musicalu w książkach i czasopismach w Polsce i za granicą. Obecnie prowadzi zajęcia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, a w Teatrze Syrena podcast „Nawet lubię musicale”, w którym przybliża największe triumfy i klapy na West Endzie i Broadwayu.
Dla Teatru Rozrywki przetłumaczył musical „Jak odnieść sukces w biznesie, zanadto się nie wysilając” oraz „Zakonnica w przebrani”.
„School of Rock” to pierwszy musicalu, który wyreżyseruje na deskach Teatru Rozrywki w Chorzowie.
W recenzjach z granych przez niego spektakli, krytycy do jego nazwiska dodają przymiotniki: rewelacyjny, brawurowy, jak zwykle znakomity. Nic dziwnego, bowiem Tomasz Steciuk jest jednym z najlepszych polskich aktorów musicalowych. Absolwent Państwowego Studium Wokalno-Aktorskiego im. D. Baduszkowej przy Teatrze Muzycznym w Gdyni. Od 1990 roku związany z Teatrem Muzycznym w Gdyni. Już w czasie studiów zagrał rolę Mariusza w Nędznikach, Perczyka w Skrzypku na dachu i Chino w West Side Story. Na gdyńskiej scenie był wykonawcą głównych ról w musicalach: Evita (Che) i Jesus Christ Superstar (Judasz). Grał główne role w licznych przedstawieniach muzycznych, m.in. Czarnoksiężnik z krainy Oz, Wichrowe wzgórza i Szachy. W 1994 został laureatem Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu. Od 2000 roku aktor Teatru Muzycznego Roma w Warszawie, w którym zagrał takie role jak: Szef w Miss Saigon, Anioł w Grease, Kot Gus w Kotach, Pan Kleks i Filip Golarz w Akademii Pana Kleksa, Upiór w Upiorze w Operze, Thenardier w Les Misérables czy Dżin w Aladynie. Zagrał brata No Moe w musicalu Pięciu braci Moe w reżyserii Olafa Lubaszenko, był również odtwórcą roli Laurentego w musicalu Janusza Józefowicza Romeo i Julia (Teatr Studio Buffo w Warszawie). W Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku powierzono mu role Janusza Korczaka w musicalu Korczak, Upiora i dyrektora opery Andre w Upiorze w Operze, karczmarza Mordkę w Skrzypku na dachu oraz Wiktora Komarowskiego w musicalu Doktor Żywago. Był odtwórcą głównej roli Gomeza Adamsa w Rodzinie Addamsów (Gliwicki Teatr Muzyczny, Teatr Syrena w Warszawie). Współpracuje również z Teatrem Muzycznym w Poznaniu, gdzie zagrał Juana Perona w Evicie, Piłata w Jesus Christ Superstar i Curtisa w Zakonnicy w przebraniu. Osobną sferą jego aktywności zawodowej jest praca w dubbingu filmowym, gdzie stworzył blisko sto kreacji, takich jak Prosiaczek w Disney’owskim Kubusiu Puchatku, Szeregowy w Pingwinach z Madagaskaru, czy role w filmach: Happy Feet: Tupot małych stóp, Charlie i fabryka czekolady, Disco Robaczki, Shrek, Lorax i in. W bogatej kolekcji ról ma także postaci w polskich serialach telewizyjnych, takich jak: Miodowe Lata, Król Przedmieścia, Klan i in. Role gościnne w Teatrze Rozrywki: – Fagin w musicalu Oliver! L. Barta,– J. B. Biggley w musicalu Jak odnieść sukces w biznesie, zanadto się nie wysilając F. Loessera. Foto: Daria Woszek
Członek zespołu baletowego Teatru Rozrywki od września 2017 r.Tańczy w musicalach:– Bulwar Zachodzącego Słońca A. L. Webbera,– Jak odnieść sukces w biznesie, zanadto się nie wysilając F. Loessera,– Kot w butach J. Bończyka i Z. Krzywańskiego,– Młody Frankenstein M. Brooksa,– Pinokio. Il grande musical P. Ronchettiego i S. Marconiego.Gra rolę Dyzia w musicalu Koty A. L. Webbera.Foto: Tomasz Zakrzewski
Członek zespołu baletowego Teatru Rozrywki od września 2017 r.