Pochodzi z Suwalszczyzny, jest absolwentką Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach, gdzie otrzymała dyplom z wyróżnieniem.
Swoje działania koncentruje głównie na malarstwie i grafice cyfrowej, przeplatając ze sobą techniki tradycyjne z cyfrowymi. Brała udział w wielu wydarzeniach artystycznych takich jak np.: When Doors Close, Walls Rise, Galeria Jak Zapomnieć (Kraków 2025), 28. Biennale Plakatu Polskiego (Katowice 2023), Miasto. Muzyka. Zmiana: wystawa plakatów na 18 lat Tauron Nowa Muzyka (2023) czy Biennale Utazu Art Award w Japonii (2020).
Aktualnie prowadzi aktywną działalność malarską i nawiązuje współprace z galeriami oraz artystami z całego kraju. Jej obrazy są częścią licznych kolekcji malarskich w Polsce.Foto: Artur Wacławek
Tancerka i nauczycielka. Ukończyła studia w zakresie choreografii ludowej na Kijowskim Narodowym Uniwersytecie Kultury i Sztuk Pięknych, uzyskując dyplom specjalisty choreografii, nauczyciela dyscyplin zawodowych oraz status tancerza baletowego.
Prowadziła zespoły taneczne Edelweiss i Renesans. W latach 2012–2022 pracowała jako tancerka baletowa I kategorii w Mikołajewskim Narodowym Akademickim Ukraińskim Teatrze Dramatu i Komedii Muzycznej. Tańczyła wówczas w różnorodnych spektaklach, musicalach, numerach tanecznych, często wykonując partie solowe czy duety. Rokrocznie brała udział w pokazach okolicznościowych (na otwarcie, zamknięcie sezonu czy z okazji Nowego Roku) jako tancerka i aktorka. Występowała również w bajkach dla dzieci i innych wydarzeniach tamtejszej sceny teatralnej.
W latach 2022–2024 pracowała w Katedrze Choreografii Ludowej macierzystej uczelni, gdzie wykładała takie przedmioty jak: ukraiński taniec ludowy i sceniczny, historia choreografii, sztuka choreografii, tańce narodów świata, zespół choreograficzny. Była również kierowniczką uniwersyteckiego zespołu tańca ludowego Nikołajew – Tricwiet.
Członkini Narodowego Związku Choreograficznego Ukrainy i Narodowego Związku Pracowników Teatralnych Ukrainy. Do najsłynniejszych sztuk, w jakich występowała należą:– Mozart– Lady Makbet– Natałka – Połtawka– Leonardo da Vinci– Narzeczeni, nieżonaci– Narzeczona dla ojca– 10 żywotów Edith Piaf– Rodzina Kajdaszewa– Po dwóch zającach– Sylwia– Nietoperz– Biały kruk– Źródła Tarasa– Pewnego razu w Nowym Jorku– Mamma Mia– Bal w Savoyu– Cień– Jekaterina– Baron cygański– 101 kobiet sułtana– Marusia Czuraj
fot. Artur Wacławek
Absolwentka I i II stopnia Szkoły Muzycznej im. Fryderyka Chopina w Nowym Sączu w klasie wiolonczeli a obecnie studentka Akademii Muzycznej im. Stanisława Moniuszki w Gdańsku na kierunku musical w klasie prof. dr hab. Ryszarda Minkiewicza. W 2021 roku wygrała główną nagrodę na XV Ogólnopolskim Festiwalu im. Jonasza Kofty w Warszawie, podczas którego poznała Mieczysława Jureckiego, basistę zespołu Budka Suflera. W tym samym roku weszła w skład zespołu jako wokalistka, a rok później pojawiła się na albumie „Skaza”, na którym śpiewa pięć utworów. W 2025 roku śpiewała wraz z zespołem na 62. Krajowym Festiwalu Piosenki Polskiej w Opolu na koncercie „Zróbmy więc prywatkę…”.
Jej artystyczny debiut sceniczny miał miejsce w spektaklu muzycznym Romantyzm, który został wystawiony w krakowskiej Piwnicy pod Baranami. Obecnie współpracuje z Teatrem Variete w Krakowie, gdzie ma przyjemność kreować rolę Katarzyny Howard w musicalu Six w reżyserii Katarzyny Chlebny
Za swoje dokonania zdobyła Nagrodę Publiczności w IV edycji Rankingu Genialni Lokalni Globalni im. Danuty Szaflarskiej. Jej talent został doceniony nagrodą Grand Prix na Art Bem Musical Festival 2021 w Warszawie oraz wielu innych festiwalach piosenki artystycznej. W uznaniu zasług na polu kultury została nominowana do tytułu Osobowość Roku 2022 przez Kapitułę Redakcji Gazety Krakowskiej.
Jako artystka współpracowała m.in. z Orkiestrą Reprezentacyjną Straży Granicznej w Nowym Sączu, Muzeum Początków Państwa Polskiego w Gnieźnie oraz Fundacją Nomina Rosae – Ogród Kultury Dawnej, zajmującą się promowaniem dziedzictwa historycznego.
Z zamiłowania jest rekonstruktorką historyczną specjalizującą się w okresie późnego średniowiecza. Pasja ta towarzyszy jej od wczesnego dzieciństwa.
Foto: Artur Wacławek
Studentka Uniwersytetu Muzycznego Fryderyka Chopina na wydziale wokalno-aktorskim, specjalność: musical.
W 2023 roku została laureatką 26. edycji Festiwalu „Pamiętajmy o Osieckiej”, a rok później, w ramach tego samego festiwalu, miała miejsce premiera jej recitalu w Teatrze Nowym w Poznaniu pt. ,,Jak Agnieszka Osiecka zrujnowała mi życie…”.
Poza sceną uwielbia odkrywać smaki azjatyckiej kuchni i wędrować między wieszakami lokalnych second handów.W Teatrze Rozrywki wcieli się gościnnie w rolę Lydii w musicalu Beetlejuice Scotta Browna, Anthony'ego Kinga i Eddiego Perfecta.
Studentka roku dyplomowego Studium Wokalno-Aktorskiego im. Danuty Baduszkowej w Gdyni. Zadebiutowałam tytułową rolą w musicalowej adaptacji Alicji w Krainie Czarów w Nowym Teatrze im. Witkacego w Słupsku, którą wyreżyserował Wojciech Kościelniak. Stawia pierwsze kroki w branży muzycznej – wydała już swój debiutancki utwór „Słodkie Smęty”.W Teatrze Rozrywki wcieli się gościnnie w rolę Lydii w musicalu Beetlejuice Scotta Browna, Anthony'ego Kinga i Eddiego Perfecta.
Scenograf, fotograf i artysta wizualny. Studiował organizację produkcji telewizyjnej i filmowej na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Od wielu lat związany z różnorodnymi formami wyrazu artystycznego – od fotografii i budowy scenografii, przez organizację wydarzeń, aż po sztuki performatywne.
Swoją drogę twórczą zaczął od szkolnych produkcji teatralnych, gdzie po raz pierwszy zetknął się z magią sceny. Umiejętności rozwijał jako realizator oświetlenia, co pozwoliło mu na zdobycie wiedzy technicznej i jeszcze lepsze zrozumienie znaczenia światła i przestrzeni w kreowaniu scenicznej atmosfery. Jest przedsiębiorcą i freelancerem, który nie znosi rutyny – dlatego to właśnie praca projektowa jest jego ulubioną formą działania, której oddaje się bez reszty. W swojej pracy łączy dyscyplinę i wiedzę techniczną z wyobraźnią wizualną.
Absolwent kompozycji i aranżacji na Wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach
Autor muzyki do kilkudziesięciu spektakli teatralnych, m.in w: Teatrze Komedia w Warszawie, Teatrze Kamienica w Warszawie, Teatrze Powszechnym w Łodzi, Teatrze Bagatela w Krakowie, Teatrze Powszechnym w Radomiu, Teatrze im. J. Kochanowskiego w Opolu, Teatrze Polskim w Bielsku-Białej, Teatrze Śląskim w Katowicach, Teatrze Banialuka w Bielsku-Białej, Teatrze Scena Polska w czeskim Cieszynie, Teatrze Lalek Rabcio w Rabce-Zdroju.
Stale z powodzeniem działa w tej materii, a istotna część jego aktywności to twórczość dla dzieci. Stworzył muzykę do wielu spektakli dla młodego widza, które swoje premiery miały w w/w teatrach (m.in. Pchła Szachrajka, Calineczka, Szelmostwa Lisa Witalisa, Brzydkie Kaczątko, Tymoteusz wśród ptaków, Kot w butach, Trzy świnki, Smok Bonawentura, Po nitce do kłębka, Tygrys Pietrek). Od lat współpracuje z różnorakimi zespołami dziecięcymi, pisząc dla nich piosenki czy muzykę do spektakli. Współpracował z Ministerstwem Edukacji Narodowej przy produkcji, kompozycji i aranżacji piosenek do podręczników. Od kilku lat stale współpracuje z wydawnictwem Nowa Era właśnie w zakresie produkcji, kompozycji i aranżacji piosenek do podręczników językowych.
Autor muzyki do filmów, seriali, reklam (utwory wykorzystane w m.in. w produkcjach Na dobre i na złe, Na sygnale, Młody Piłsudski, Dywizjon 303, Pies, który jeździł koleją ), udźwiękowienia programów edukacyjnych, piosenek do bajek dla dzieci rejestrowanych na CD.
Na stałe współpracuje z zespołem Golec uOrkiestra jako współproducent, aranżer, kompozytor. Ponadto współpracował i współpracuje z takimi artystami jak m. in: Anna Guzik, Mieczysław Szcześniak, zespół De Mono, Magma, Beata Bednarz, Marcin Pospieszalski. Współtwórca zespołu Dzień Dobry (I nagroda Serce Szczerozłote na festiwalu poświęconym twórczości Marka Grechuty w Krakowie, laureaci BURSZTYNOWEGO SERCA SZCZEROZŁOTEGO podczas Grechuta Festival 2015) jako kompozytor, aranżer, wokalista. Ma za sobą występy na Festiwalu w Opolu jako wokalista, skrzypek, aranżer i kompozytor zespołu Salvator (wyróżnienie w koncercie premier).
Dwukrotnie nagradzany „Złotą Maską” za muzykę teatralną (2007 i 2019).Laureat Nagrody Prezydenta Miasta Bielska-Białej IKAR 2014 za wybitną działalność artystyczną.fot. Artur Wacławek
Fotografka, reżyserka światła. Jako fotografka na co dzień współpracuje z instytucjami kultury (m.in. Teatrem Łaźnia Nowa, Małopolskim Instytutem Kultury), wydawnictwami (m.in. Wydawnictwem Znak, Wydawnictwem Literackim), a także festiwalami w całej Polsce (m.in. Boska Komedia, Krakowski Festiwal Tańca, Festiwal Malta Poznań [2016-2022]). Najchętniej fotografuje teatr, taniec i oryginalne formy artystycznego wyrazu. Autorka fotografii do książek oraz projektów fotograficznych, które były prezentowane w ramach wystaw indywidualnych (m.in. Dance until we are lost [2021], INSIDE OUT [2020]) i zbiorowych.
W teatrze zajmuje się również reżyserią światła, współpracowała m.in. z Michałem Buszewiczem, Tomaszem Fryzłem, duetem Piaskowski/Sulima, Mirą Mańką, Zdenką Pszczołowską, Darią Kubisiak i Radkiem Stępniem.fot. Artur Wacławek
Artysta interdyscyplinarny, choreograf i twórca nowoczesnych form opery, w których taniec i ruch stają się narzędziem budowania wspólnoty, inkluzji i empatii. Studiuje Leadership and Communication na Harvard University. Absolwent Wydziału Teatru Tańca Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie, Szkoły Filmowej im. Krzysztofa Kieślowskiego w Katowicach (Produkcja Filmowa), Dyplomacji Kulturalnej na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz Zarządzania Kulturą na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach.
W 2022 roku jako pierwszy artysta w historii polskiej opery otrzymał prestiżową FEDORA Biennale Prize za spektakl Łabędzie, uznany również przez Dwutygodnik za Wydarzenie Roku. Twórca autorskich koncepcji warsztatowych opartych na ruchu, które wspierają społeczną inkluzję, niwelują bariery i wzmacniają głos grup marginalizowanych, tworzący między innymi w Argentynie, Korei Południowej, Rwandzie, Chinach.
W swoich projektach łączy eksperyment sceniczny z realną zmianą społeczną, rozwijając idee opery jako przestrzeni dialogu międzykulturowego i odpowiedzialności artystycznej.Swoim innowacyjnym podejściem do choreografii i teatru nieustannie przekracza granice gatunków, oferując widzom doświadczenia artystyczne, które dotykają ciała, świadomości.
Wybrane realizacje artystyczne:
SWANS, KIADA Festival, Seul (Korea Południowa)
Łabędzie, Teatr Wielki w Poznaniu
The Mind is a Still Smoke in an Endless Space, East African Nights of Tolerance, Kigali (Rwanda)
Praktyka widzenia, Nowy Teatr w Łodzi
SM Masochistyczne obrazy Ojciec–Syn, Kielecki Teatr Tańca / Festiwal Nowe Epifanie – uznany przez „Teatr” za najlepszy spektakl taneczny sezonu 2021/2022
The Rape of Lucretia, Polska Opera Królewska
Arianie, Narodowy Stary Teatr w Krakowie
Skóra Węża, Teatr Narodowy w Warszawie
Karamazow, Daugavpils Teatris, Łotwa
The Burning Fiery Furnace, Opera Wrocławska
Pożegnanie Króla – Verdi, Kielecki Teatr Tańca
Przerwana Cisza, Warszawska Opera Kameralna
(ur. 1989 r.) Artysta audiowizualny, scenograf, projektant. Autor muzyki teatralnej i eksperymentalnego elektronicznego projektu DMKHV. Ukończył malarstwo na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Tworzy obrazy, obiekty, kolaże oraz instalacje. Interesują go relacje człowieka z jego materialnym i kulturowym otoczeniem oraz poszukiwanie nieoczywistych powiązań między z pozoru odległymi zjawiskami, teorie spiskowe, kreatywna prowizorka, tymczasowość, DIY, nadmiar informacji, podejrzane naukowe teksty, głupie żarty, śmiertelna powaga, śmieci, imitacje, zmyślone rytuały, oswojona egzotyka.
Sztuka jest dla niego sposobem na szukanie niedopasowań, zakłóceń, błędów i zaskoczeń w pozornie uporządkowanym świecie.Wystawiał m.in. w Centrum Sztuki Współczesnej Zamek Ujazdowski w Warszawie, w Muzeum Sztuki Nowoczesnej w ramach festiwalu Warszawa w Budowie 2016, MOS w Gorzowie Wielkopolskim, BWA w Katowicach, CSW Kronika w Bytomiu, Galerii Szarej, Kasia Michalski Gallery w Warszawie czy Rondzie Sztuki w Katowicach. Realizował scenografie m.in. w Teatrze im. J. Słowackiego i Narodowym Starym Teatrze w Krakowie, Teatrze im. J. Osterwy w Lublinie i Teatrze Śląskim w Katowicach. Współpracował również z Festiwalem Ars Cameralis, Biurem Dźwięku Katowice i Fundacją Soundscape.fot. Artur Wacławek