Absolwentka warszawskiej Akademii Teatralnej. Debiutowała w Śnie nocy letniej W. Szekspira na scenie Teatru Rozrywki. Kolejne jej role to:– Gaździna w Na szkle malowane K. Gaertner i E. Brylla,– Dorota Beret w Szwagierkach M. Tremblaya,– Danuta Kisz w Odjeździe F. Apkego,– Denise w Spin – musical D. Pashleya,– Malarka w Stuku puku. Wszystko jest muzyką E. Ehrhardt,– Duch Babci Cajtel w Skrzypku na dachu J. Steina, J. Bocka i S. Harnicka,– postaci w spektaklach: Jesus Christ Superstar, Dyzma – musical, KRZYK według Jacka Kaczmarskiego, West Side Story, Rent, Pan Plamka i jego kot,– Nellie w musicalu Jekyll & Hyde F. Wildhorna i L. Bricusse’a. Jako aktorka Teatru Rozrywki do roku 2011, Beata Chren brała udział we wszystkich koncertach rozrywkowych i sylwestrowych Teatru Rozrywki, z powodzeniem łącząc naturalną charakterystyczność z wewnętrznym liryzmem. Jest członkinią formacji „Moherowe Berety", która od kilku lat wykonuje kabaretowe wersje popularnych utworów popowych podczas koncertów sylwestrowych.Foto: Tomasz Zakrzewski
(3.07.1930-28.09.2020)Absolwent Studia Dramatycznego w Katowicach. Występował w teatrach Grudziądza, Kalisza, Szczecina, Gniezna i Torunia, Lublina, Bielska-Białej oraz Zabrza. Większość życia zawodowego poświęcił jednak katowickiej scenie Teatru Śląskiego im. St. Wyspiańskiego. Odnosił sukcesy w repertuarze klasycznym, ale również współczesnym. Obdarzony dużym talentem oraz świetnymi warunkami zewnętrznymi, zagrał m. in.:– Jana w Pierwszym dniu wolności L. Kruczkowskiego,– Cezara w Juliuszu Cezarze W. Szekspira,– Karmazyna w Wyzwoleniu S. Wyspiańskiego– Profesora Higginsa w Pigmalionie G. B. Shawa,– Majora Kralla w Sublokatorce wg H. Krall,– Franciszka Dumoulina w Czarującym łajdaku P. Chesnota– Aktora A w Próbach dla siedmiu B. Schaeffera. W roku 2008 aktor objawił „publicznie” inny talent – malarski. Na jego obrazach oglądamy zarówno portrety, jak i martwą naturę oraz pejzaże. W marcu 2009 r., w foyer Teatru Śląskiego im. S. Wyspiańskiego w Katowicach, odbył sie wernisaż malarstwa Jana Bógdoła, podczas którego artysta został uhonorowany PEGAZEM – statuetką, która przyznawana jest za wyjątkowe zasługi dla Teatru Śląskiego. Role w Teatrze Rozrywki:– Richard Wunderlich w Odjeździe F. Apkego,– Baron Meigel w Balu u Wolanda Ł. Czuja wg M. Bułchakowa,– Minister Jaszuński w spektaklu Dyzma — musical W. Młynarskiego i W. Korcza– Doktor Grimwig w musicalu Oliver! L. Barta,– Lord Savage w musicalu Jekyll & Hyde F. Wildhorna i L. Bricusse’a. Jan Bógdoł zmarł 28 września 2020 r.Foto: Tomasz Zakrzewski
Aktor estrady i dramatu, tancerz estrady (ekstern z weryfikacją ZASP). Absolwent filologii polskiej – teatrologii na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. W latach 80. XX wieku pracował w Teatrze Rozrywki, a następnie w Teatrze Nowym w Zabrzu. Na początku lat 90. zaangażował się do Teatru im. A. Mickiewicza w Częstochowie, skąd – z końcem dekady – powrócił na scenę chorzowską. Z częstochowską sceną współpracuje jednak do dzisiaj. Ma w dorobku wiele ról, głównie dramatycznych. Grał m. in. Jezusa w Historyi o Chwalebnym Zmartwychwstaniu Pańskim Mikołaja z Wilkowiecka, Don Juana w Niewidzialnej kochance P. C. de la Barki, Pana Młodego w Weselu S. Wyspiańskiego, Artura w Tangu S. Mrożka, Pana Tadeusza w inscenizacji poematu Wieszcza, Jerry’ego w Dwoje na huśtawce W. Gibsona, Stroopa w Rozmowach z katem wg K. Moczarskiego. Występował też w wielu spektaklach muzycznych na scenach estradowych i w programach telewizyjnych, zagrał w serialach: Życie na gorąco, Pierwsza miłość, fala zbrodni. Najważniejsze role w Teatrze Rozrywki:– Dowódca straży w rock-operze Jesus Christ Superstar A. L. Webbera i T. Rice’a,– Mr Sullivan w spektaklu W 80 dni dookoła świata po stu latach J. Bielunasa wg J. Verne’a (również asystent reżysera),– Żorż Ponimirski w spektaklu Dyzma – musical W. Młynarskiego i W. Korcza,– Abram w Skrzypku na dachu J. Steina, J. Bocka i S. Harnicka,– postaci w KRZYKU według Jacka Kaczmarskiego R. Talarczyka,– Stiopa Lichodiejew w Balu u Wolanda Ł. Czuja wg M. Bułchakowa,– Riff Raff w musicalu The Rocky Horror Show R. O’Briena,– Biskup Basingstoke w musicalu Jekyll & Hyde F. Wildhorna i L. Bricusse’a. Marian Florek zajmuje się również reżyserią – w dorobku ma widowiska z okazji Dnia Niepodległości, sztukę poświęconą poetce Halinie Poświatowskiej Haśka, autorski spektakl Doktor Biegański i in. NAGRODY:– Nagroda Prezydenta Częstochowy w dziedzinie kultury (2008). Foto: Tomasz Zakrzewski
Aktor, związany od 1946 roku (od 1957 etatowo) z Teatrem Śląskim im. S. Wyspiańskiego w Katowicach. Do roku 1971 grał na katowickiej scenie bardzo dużo, występował w regionalnej telewizji.Grał również w Teatrze Nowym i Teatrze Polskim w Poznaniu, prze kilka sezonów związany był z krakowskim Teatrem Bagatela im. T. Boya-Żeleńskiego.Podczas pobytu w Krakowie ukończył reżyserię w tamtejszej PWST, potem na kilka lat objął dyrekcję katowickiego Teatru Lalki i Aktora Ateneum, był też dyrektorem WAIA (Wojewódzka Agencja Imprez Artystycznych – obecnie Estrada Śląska), realizował słuchowiska radiowe. W Teatrze Rozrywki gra Gabriela Johna Uttersona w musicalu Jekyll & Hyde F. Wildhorna i L. Bricusse’a.
Absolwent Studium Teatralnego „L’art. studiO”, prowadzonego przez aktorów krakowskich teatrów: Starego, Słowackiego i Teatru STU oraz wykładowców PWST w Krakowie. Aktor dramatu-ekstern z weryfikacją ZASP.
W latach 1994-1995 zdobywał pierwsze doświadczenia zawodowe, będąc w podstawowym składzie Kabaretu Artura I. W 1995 roku rozpoczął naukę w Studium Wokalno-Aktorskim przy Teatrze Muzycznym im. D. Baduszkowej w Gdyni.
W latach 1996-2001 pracował na etacie w zespole aktorskim Teatru Rozrywki w Chorzowie, doskonaląc jednocześnie warsztat wokalny pod kierunkiem mgr Danuty Bogus. Od 2001 roku, jako „wolny strzelec”, współpracuje z innymi teatrami. A są to: Opera Na Zamku w Szczecinie, Teatr Muzyczny im. D. Baduszkowej w Gdyni, Teatr Muzyczny ROMA w Warszawie, Teatr Rampa w Warszawie, Teatr im. W. Siemaszkowej w Rzeszowie, Teatr Muzyczny w Poznaniu. Ma na swoim koncie współpracę z Katarzyną Gaertner, Bartłomiejem Gliniakiem, Zygmuntem Koniecznym, Włodzimierzem Korczem, Zbigniewem Łapińskim, Dariuszem Łapińskim, Marcinem Partyką, Piotrem Rubikiem.
Od września 2010 kreował główną rolę (Jean Valjean) w głośnej inscenizacji musicalu Les Miserables C. M. Schönbergaw stołecznym Teatrze Muzycznym ROMA, następnie grał w nim w musicalu Deszczowa piosenka N. H. Browna, B. Comden, A. Greena i A. Freeda (Tenor), a później w musicalu Mamma Mia (Sam Carmichael). Grał również Jagiełłę w widowisku muzycznym Krzyżacy H. F. Tabęckiego. W Teatrze Muzycznym w Poznaniu gra Henry'ego Jekylla w musicalu Jekyll & Hyde F. Wildhorna i L. Bricusse’a oraz Che / Peróna w musicalu Evita A. L. Webbera i T. Rice'a.
Role w Teatrze Rozrywki:– Gilberta w Ani z Zielonego Wzgórza wg L. M. Montgomery,– Pedro w Człowieku z La Manchy M. Leigha, D. Wassermana i J. Dariona,– Saszę, Mendla i Perczyka w Skrzypku na dachu J. Steina, J. Bocka i S. Harnicka,– Janosika w śpiewogrze Na szkle malowane K. Gaertner i E. Brylla,– Che w musicalu Evita A. L. Webbera i T. Rice’a,– Rocky'ego i Frank'n'Furtera w The Rocky Horror Show R. O’Briena,– Piotra i Jezusa w Jesus Christ Superstar A. L. Webbera i T. Rice’a,– Henry'ego Jekylla w musicalu Jekyll & Hyde F. Wildhorna i L. Bricusse’a.
NAGRODY:– Grand Prix, Nagroda ZASP za „indywidualność estradową” oraz Nagroda Publiczności na Festiwalu im. Anny German w Zielonej Górze (2005).
Pedagog tańca, choreograf. Jest absolwentką (z wyróżnieniem) Konserwatorium Tańca Barata w Lake Forest, Illinois, gdzie studiowała m.in. taniec klasyczny, współczesny,jazzowy, pedagogikę tańca, choreografię, produkcję tańca oraz improwizację. Nauczyciel tańca współczesnego w Ogólnokształcącej Szkole Baletowej w Bytomiu. Gościnnie współpracuje z John Cranko School w Stuttgarcie. W latach 2012-2015 była kierownikiem zespołu baletowego Teatru Rozrywki. Tworzy autorskie wariacje współczesne i przygotowuje uczniów szkoły do udziału w konkursach tańca w kraju i za granicą. Do najważniejszych jej realizacji choreograficznych należą spektakle:– Na krawędzi (przedstawienie autorskie, Tczew / Teatr Rozrywki),– Zagubieni w sobie (przedstawienie autorskie, Gliwicki Teatr Muzyczny),– Ballady kochanków i morderców R. Talarczyka (Teatr Korez w Katowicach),– Korowód według Marka Grechuty oraz Szwejk – obydwa spektakle R. Talarczyka(Teatr Polski w Bielsku-Białej),– Underground R. Talarczyka (Teatr Śląski w Katowicach),– Kram z piosenkami L. Schillera (Teatr im. A. Mickiewicza w Częstochowie, Teatr Syrena w Warszawie)– Bal w Operze J. Tuwima (Teatr Groteska w Krakowie),– Zwierzęta Dr Dolittle H. J. Loftinga (nominacja do ZŁOTEJ MASKI za choreografię, ZŁOTA MASKA za przedstawienie – Teatr DzieciZagłębia w Będzinie oraz Teatr im. W. Bogusławskiego w Kaliszu),– The Fairy Queen H. Purcella (Opera na Zamku w Szczecinie, Teatr Wielki w Poznaniu),– Piękna i Bestia oraz Królowa śniegu (spektakle autorskie, Teatr J. Ch. Andersena w Lublinie),– Manru J. I. Paderewskiego (Opera Śląska w Bytomiu),– Bal Maskowy G. Verdiego (Opera Narodowa w Tel Avivie),– Mefistofele A. Boito (Chorwacki Narodowy Teatr w Splicie),– Baron Cygański J. Straussa II, Don Giovanni W. A. Mozarta, Carmen G. Bizeta oraz – wspólnie z Jackiem Tomasikiem – Ariadna na Naxos, Tannhäuser R. Wagnera (Opera Krakowska)oraz spektakle w Teatrze Rozrywki:– Rumbugiługi, czyli nie zapominajcie sióstr Andrew M. Ratyńskiego,– KRZYK według Jacka Kaczmarskiego R. Talarczyka (ZŁOTA MASKA za choreografię),– Rent J. Larsona (nominacja do ZŁOTEJ MASKI za choreografię),– Jekyll & Hyde F. Wildhorna i L. Bricusse’a (nominacja do ZŁOTEJ MASKI za choreografię, ZŁOTA MASKA za „spektakl roku”),– Zobacz Alicjo – spektakl autorski,– Frank V F. Dürrenmatta,– Złanocki, czyli bajki dla potłuczonych J. J. Połońskiego (ruch sceniczny),– Billy Elliot E. Johna i L. Halla,– Underground R. Talarczyka. W latach 2010-11 artystka była zapraszana do współpracy przy inscenizacji Gali Baletowej Grand Pas...! w Operze Krakowskiej. W 2013 r. stworzyła choreografię do Małej Księżniczki, wystawianej w Państwowym Teatrze w Izmirze. Autorskie spektakle Katarzyny Aleksander-Kmieć Piękna i Bestia oraz Królowa Śniegu brały udział w międzynarodowym festiwalu „Little Ladies Little Gentlemen” w Ankarze (2009, 2012), a Królowa Śniegu gościła również na festiwalu w Gazianteb (również Turcja, 2013). W roku 2014 odbyła się prapremiera spektaklu ...z niezapisanego dziennika do muzyki K. Pendereckiego (III kwartet smyczkowy) z choreografią artystki. Premiera, w wyk. Baletu Opery Krakowskiej, miała miejsce na Międzynarodowej Gali Baletowej Grand Pas...!Katarzyna Aleksander-Kmieć reżyserowała 10. Galę Baletową z okazji Międzynarodowego Dnia Tańca w Operze Śląskiej w Bytomiu (2017). NAGRODY:– Nagroda za najlepszą współczesną choreografię na XII Ogólnopolskim Konkursie Tańca w Gdańsku (2001),– Nagroda za współczesną choreografię na I Międzynarodowym Konkursie Baletowym „Złote Pointy” w Szczecinie (2008),– ZŁOTA MASKA 2005 za choreografię do spektaklu KRZYK według Jacka Kaczmarskiego (Teatr Rozrywki),– Brązowy Krzyż Zasługi (2005),– Dyplom Ministra Kultury (2006),– Nagroda Marszałka Województwa Śląskiego dla Młodych Twórców (2006),– Nagroda Prezydenta Bytomia w dziedzinie kultury (2008),– odznaka honorowa „Zasłużony Dla Kultury Polskiej” (2009),– Nagroda za najciekawszą choreografię tańca współczesnego 16. Ogólnopolskiego Konkursu Tańca w Gdańsku 2009,– Nagroda dla Pedagoga tańca współczesnego na 2. Międzynarodowym Konkursie Baletowym „Złote Pointy” w Szczecinie (2010),– Nagroda Prezydenta Miasta Bytomia (2010),– Chłopiec z łabędziem – Nagroda Prezydenta Chorzowa w dziedzinie kultury (2014),– Nagroda dla Pedagoga tańca współczesnego na 9. Międzynarodowym Konkursie Baletowym „Złote Pointy” w Szczecinie (2016),– Dyplom Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego (2016).Foto: Tomasz Zakrzewski
Pianistka, akompaniator, pedagog, dyrygent, chórmistrz. Absolwentka Akademii Muzycznej we Wrocławiu. Akompaniator w Państwowej Szkole Muzycznej I i II stopnia im. G. Fitelberga w Chorzowie, wielokrotnie uhonorowana Nagrodą Dyrektora za szczególne osiągnięcia artystyczne. W latach 1994-2004 akompaniator-korepetytor w Teatrze Rozrywki w Chorzowie.Przygotowuje wokalnie solistów i zespoły i obejmuje kierownictwo muzyczne przedstawień m.in. w Gliwickim Teatrze Muzycznym (Anna Karenina L. Tołstoja, Ragtime S. Flaherty’ego, High School Musical B. Louiselle, Bulwar zdradzonych marzeń R. Talarczyka, Hair J. Rado i G. Ragniego – przygotowanie wokalne), Teatrze Zagłębia w Sosnowcu (Świniopas J. CH. Andersena, Edith i Marlene E. Pataki, Tango tango J. Niesobskiej, Sztuka kochania, czyli sceny dla dorosłych K. Jasińskiego, Dziady. Część III A. Mickiewicza, Pamiętnik narkomanki B. Rosiek, Niech żyje bal wg A. Osieckiej, Ania z Zielonego Wzgórza L. M. Montgomery), Teatrze Dzieci Zagłębia w Będzinie oraz Teatrze Śląskim im. S. Wyspiańskiego w Katowicach.Juror i kierownik muzyczny 1., 2. i 3. Konkursu im. W. Szpilmana w Sosnowcu. Koncertuje z Filharmonią Śląską i Filharmonią Zabrzańską, m.in. podczas Europejskiego Festiwalu im. J. Kiepury w Krynicy. W roku 2010, podczas Festiwalu ARS CAMERALIS, koncertowała z Ute Lemper oraz orkiestrą Aukso.Jako akompaniator, współpracuje z wieloma aktorami m.in.: Marią Meyer, z którą nagrała dwie płyty: „Maria Meyer śpiewa Brela” i „Ordonka. Miłość ci wszystko wybaczy”, Elżbietą Okupską, Robertem Talarczykiem (CD „Słowa”), Wiolettą Białk, Joanną Rawik, Anną Serafińską, Januszem Szromem, Krystyną Prońko i Kubą Badachem.Współpraca z katowicką NOSPR przyniosła jej do tej pory dwie płyty (IV symfonia Witolda Lutosławskiego oraz Lech Czech Rus – symfonia Grzecha Piotrowskiego).Ewa Zug koncertuje w kraju i za granicą (Czechy, Izrael, Francja, Austria, Holandia, Niemcy, Maroko). Występuje także z Filharmonią Opolską w koncertach muzyki filmowej. Jest liderem septetu Crazy Band.Od roku 2007 do 2023 była kierownikiem zespołu wokalnego Teatru Rozrywki. Ponadto przygotowywała do premiery i pracowała z obsadą dziecięcą w musicalu Oliver! Przygotowuje wokalnie aktorów do spektakli muzycznych.Objęła kierownictwo muzyczne spektakli: Przebudzenie wiosny S. Satera i D. Sheika wg F. Wedekinda, Sweeney Todd S. Sondheima (wspólnie z Wojciechem Gwiszczem) oraz Dumrul Szalony G. Dilmena i B. Tongura, a w Historii filozofii po góralsku wg ks. prof. J. Tischnera podjęła się opracowania partii akompaniujących skrzypiec. Objęła kierownictwo wokalne w spektaklach: Niedziela w parku z Georgem S. Sondheima i J. Lapine'a, Billy Elliot E. Johna i L. Halla, Rękopis znaleziony w Saragossie J. Potockiego, Młody Frankenstein M. Brooksa i T. Meehana, Bulwar Zachodzącego Słońca W. L. Webbera, D. Blacka i C. Hamptona, Jak odnieść sukces w biznesie, zanadto się nie wysilając F. Loessera, Stańczyk. Musical J. Czaplińskiego, Zorro J. Bończyka, Cabaret J. Masteroffa, J. Kandera i F. Ebba, Zakonnica w przebraniu A. Menkena, 24. Gali Sylwestrowej Rozrywka kocha kino, musicalu Pinokio. Il grande musical P. Ronchettiego i S. Marconiego, Tootsie D. Yazbeka; w koncercie Jesus Christ Superstar - koncert A. L. Webbera.Objęła kierownictwo muzyczne i wokalne spektaklu: Koty A. L. Webbera, koncertu: Zatańczmy! Koncert sylwestrowy 2022/2023 w reż. Jakuba Szydłowskiego.Objęła kierownictwo muzyczne, a także gra na fortepianie w recitalu Joanny Możdżan La Femme de Paris, powstałego w ramach projektu Scena Inicjatyw Artystycznych PO GODZINACH i w koncercie Raduj się świecie. Jako pianistka występuje też w recitalu Elżbiety Okupskiej Hymn do miłości. Koordynuje Spotkania przy fortepianie i występuje w nich jako pianistka.NAGRODY:– nagroda za najlepszy akompaniament na konkursie wokalnym im. E. Platówny we Wrocławiu,– nagroda na konkursie im. L. Różyckiego w Gliwicach,– Chłopiec z łabędziem – nagroda Prezydenta Chorzowa w dziedzinie kultury (2013),– Medal "Zasłużony dla kultury polskiej" (2015),– Medal im. Kurta Aldera "za osiągnięcia w dziedzinie edukacji" (Chorzów 2015).Foto: Tomasz Zakrzewski
Absolwent Politechniki Częstochowskiej, Wydziału Elektrycznego. Magister inżynier elektroenergetyk.
Ukończył także studia podyplomowe na Akademii Ekonomicznej w Katowicach, kierunek Zarządzanie finansami przedsiębiorstw. Uzyskał kwalifikacje naukowo pedagogiczne na Politechnice Częstochowskiej – Międzywydziałowe Studium Kształcenia Nauczycieli Przedmiotów Technicznych.
W latach 2011-2013 był Inżynierem utrzymania obiektu w Teatrze Rozrywki. Od lutego 2013 r. pełnił obowiązki Zastępcy dyrektora Teatru Rozrywki, a od września 2013 r. był Zastępcą dyrektora.
Od 1 października 2018 r. pracował jako Naczelny inżynier Teatru Rozrywki.
Od 5 czerwca 2019 r. do 24 czerwca 2019 r. pełnił obowiązki dyrektora Teatru Rozrywki.
W okresie 20 kwietnia 2022 do 30 października 2023 roku był Pełnomocnikiem dyrektora Teatru Rozrywki a od 1 listopada 2023 roku ponownie pełni funkcję zastępcy dyrektora Teatru Rozrywki.
Foto: Artur Wacławek
Główny Księgowy.