Reżyser, absolwent Akademii Teatralnej (dyplom na Wydziale Reżyserii w 2012r. z wyróżnieniem, spektakl Pokojówki Geneta). Jego dotychczasowe prace teatralne były prezentowane na Bydgoskim Festiwalu Operowym (Dziady-Widma - również zarejestrowane i emitowane w TVP Kultura), na Festiwalu Szekspirowskim w Gdańsku (Miarka za miarkę) oraz na Festiwalu Prapremier w Bydgoszczy (słuchowisko Fragmenty listów miłosnych), na Forum Młodej Reżyserii w Krakowie (Pokojówki), na Festiwalu Oblicza Teatru w Polkowicach (Opowiadania nie tylko dla dzieci). Jako asystent reżysera pracował z Natalią Babińską w Teatrze Wielkim - Operze Narodowej, Jarosławem Kilianem w Teatrze Polskim, Mikaelem Marmarinosem w Teatrze Dramatycznym, Grażyną Kanią w Teatrze Powszechnym i Michałem Zadarą z Teatrze Żydowskim w Warszawie. Jesienią 2010 r. ukończył 6-tygodniowy międzynarodowy kurs Teatru i Kultury Japońskiej organizowany przez UNESCO Chair w Bukareszcie pod okiem japońskich mistrzów noh, butoh i kabuki. W marcu 2012 r. brał udział w międzynarodowych warsztatach nowej dramaturgii i sztuki teatralnej "FIND plus" w teatrze Schaubühne w Berlinie pod kierunkiem Thomasa Ostermeiera.
Od ukończenia studiów zrealizował kilkanaście projektów teatralnych. Wśród nich są zarówno spektakle jak i tzw. czytania performatywne. Pracował m.in. w Teatrze Powszechnym w Warszawie, Teatrze Bagatela w Krakowie, Teatrze Horzycy w Toruniu, Teatrze Kamienica w Warszawie, Teatrze Słowackiego w Krakowie, Teatrze Norwida w Jeleniej Górze (Miłość i polityka), a także wielokrotnie w Teatrze Żydowskim w Warszawie (Chleb powszedni, Koszałki opałki, Opowiadania nie tylko dla dzieci, Po chińsku do ciebie mówię, Midrasze i przypowieści). Ostatnią realizacją w Teatrze Żydowskim jest spektakl Królestwo wszechwanny na dużej scenie, oparty na własnej adaptacji poezji, skeczy i piosenek Hanocha Levina z autorską muzyką Tomasza Opałki. Do spektaklu (Opowiadania nie tylko dla dzieci napisał własną muzykę na wiolonczelę, która jest na żywo wykonywana podczas przedstawienia przez Aleksandrę Monkiewicz.
W roku 2012 założył także niezależną grupę teatralną Atu Teatr, z którą podróżuje po Polsce prezentując spektakl wg tekstu Bogusława Schaeffera Scenariusz dla trzech aktorów.
W 2016 roku ukończył mistrzowski kurs reżyserii filmowej w Szkole Wajdy i obecnie pracuje nad swoim debiutem filmowym. Jest również autorem kilku adaptacji teatralnych (pod opieką ZAiKSu).
Oprócz pracy reżyserskiej, literackiej i drobnych zadań kompozytorskich, Paweł Paszta od 2007 roku jest również instruktorem dramy i pracuje jako pedagog teatru z młodzieżą. Stale współpracuje z jednym z warszawskich gimnazjów realizując autorski program w ramach przedmiotu "zajęcia artystyczne" z klasą pierwszą. Połączeniem pracy pedagoga i reżysera była również dwukrotna współpraca z Wydziałem Śpiewu Klasycznego Zespołu Szkół Muzycznych im. F. Chopina przy ul. Bednarskiej w Warszawie. Stworzył tam Utwór o muzyce (2011) - oparty na słynnych ariach, duetach i pieśniach oraz Pałac duchów (2013) - w całości oparty na kompozycjach Stanisława Moniuszki. W kwietniu 2013 poprowadził praktyczną część seminarium dla pedagogów szkół muzycznych p.t. Moniuszko znany i nieznany - praca nad aktorską interpretacją Moniuszki. Współpracuje także ze Szkołą Muzyczną im. Józefa Elsnera przy ul. Miodowej w Warszawie.
Od roku 2013 pracuje także jako asystent na Wydziale Reżyserii Akademii Teatralnej w Warszawie. Foto: Tomasz Zakrzewskihttp://www.pawelpaszta.pl/
To słodko-gorzka, ostro-tkliwa i senno-realna sztuka polskiego uznanego twórcy kabaretowego Tomasza Jachimka. Naprawdę warto przyjść i dać się rozbawić, wzruszyć. Dobry humor i refleksja gwarantowane!
W życiu Sońki wszystko skończyło się dawno temu, wraz z wojną. Przypadkowe spotkanie z reżyserem teatralnym, daje początek nowej opowieści. Romans przenika się tutaj z doświadczeniem wojny, z miłością, współczuciem, zdradą, a teatr z życiem. Zapraszamy w podróż wehikułem czasu. Może w podróż w głąb siebie?
W opowieści o dzielnym d’Artagnanie ujęta jest pochwała zabawy i fantazji, historia o lojalności, tęsknota za dziecięcymi przygodami. Dla dorosłych spektakl jest nostalgicznym wspomnieniem dzieciństwa. Dla dzieci nauką, że zabawa na podwórku może być fajniejsza od telewizji.
Spektakl stawia pytanie o możliwość samodzielnego myślenia i działania w przypadku ciągłego zagrożenia. Absurdalność tekstu Pintera sprawia, że poczucie zagrożenia mieszane jest ze śmiechem, lecz nie jest to komedia całkowicie przyjemna, śmiech może okazać się w niej gorzki.
…nic nie jest tym, czym się wydaje. Wonderland było snem – przyśnieniem, przywidzeniem. A jeśli to śnienie jest słuchaniem, zasłuchaniem, zasłyszeniem, przesłyszeniem? …więc posłuchajmy.
Absolwent College’u Kultury i Sztuki o kierunku choreografia oraz Szkoły Muzycznej w Kamieńcu Podolskim (Ukraina). W latach 2011-2014 był solistą zespołów baletowych, takich jak: Podolskie Wizerunki, Kaskady, Gracja oraz Kamjanczanka. Z tymi zespołami zdobył nagrody na festiwalach międzynarodowych w Grecji, Bułgarii, Mołdawii oraz na Litwie. W latach 2014-2015 roku był kierownikiem zespołu baletowego AVANGARD w Kamieńcu Podolskim przy Miejskim Domu Kultury. Przez krótki czas był związany z kamienieckim Teatrem Tandem.Od września 2016 r. jest tancerzem w zespole baletowym Teatru Rozrywki w Chorzowie.W w spektaklu Stańczyk. Musical J. Czaplińskiego poza tańcem, gra też Barbarę Radziwiłłównę w "Teatrze Stańczyka".
Absolwent Policealnego Studium Wokalno-Baletowego w Gliwicach. Uzyskał również licencjat na kierunku choreografia i techniki tańca na Akademii Muzycznej w Łodzi. Przez krótki czas związany był z Zespołem Pieśni i Tańca Mazowsze. W latach 2007-2016 tancerz, a następnie solista baletu w Gliwickim Teatrze Muzycznym, gdzie obok partii tanecznych otrzymywał również role aktorskie, takie jak: Harry Houdini w musicalu Ragtime czy Wasjeńka Wiesłowski w spektaklu Anna Karenina.Tańczył w musicalach:– Bulwar Zachodzącego Słońca A. L. Webbera,– Cabaret J. Masteroffa, J. Kandera i F.Ebba, – Jak odnieść sukces w biznesie, zanadto się nie wysilając F. Loessera,– Kot w butach J. Bończyka i Z. Krzywańskiego,– Młody Frankenstein M. Brooksa i T. Meehana,– Producenci M. Brooksa,– Stańczyk. Musical J. Czaplińskiego,– Zorro J. Bończyka i Z. Krzywańskiego,– Pinokio. Il grande musical P. Ronchettiego i S. Marconiego,– Koty A. L. Webbera.W przedstawieniu Popołudnie fauna D. Knapik i Ł. Wojtyski odegrał rolę Fauna.Jest współautorem choreografii do Zatańczmy! Koncert sylwestrowy 2022/2023. Od września 2016 r. do 2024 r. tancerz w zespole baletowym Teatru Rozrywki. Współpracuje z Teatrem Rozrywki gościnnie.
Jak co roku, zapraszamy na uroczystą inaugurację roku kulturalnego, która w Chorzowie tradycyjnie łączy się z wręczeniem Nagród Prezydenta w dziedzinie kultury. Statuetkę „Chłopca z łabędziem” można otrzymać w życiu tylko raz i zawsze wiążą się z tym wielkie emocje. Zapewne będzie tak i tym razem.
Namiętność. Intryga. Zazdrość. Przeznaczenie. Sen nocy letniej to historia o miłości wielu par. Miłości czystej, niemożliwej, dzikiej, pięknej. Miłości ponad wszystko. Zdarzenia mają naturę snów i marzeń. Najsprzeczniejsze żywioły schodzą się tu i ocierają. Widma zjawiają się i nikną, groza rozwiewa się śmiechem, miłość przeistacza w złudzenie.