Gitarzysta basowy, pianista, działający na polskiej scenie muzycznej od 1985 roku, kiedy to zadebiutował w zespole Zbigniewa Namysłowskiego na festiwalu Jazz Jantar. Uczestniczył w nagraniu ponad trzydziestu płyt, z których wiele wyróżniono prestiżowymi nagrodami, między innymi „Fryderykiem” za album „4 Basy”. W 2001 roku uhonorowany został nagrodą „za wybitne osiągnięcia basowe” przez czasopismo „Gitara i Bas”. Koncertuje w kraju i zagranicą z najwybitniejszymi muzykami jazzowymi i bluesowymi. Darek Ziółek uzyskał tytuł doktora sztuk muzycznych w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Jest wykładowcą w klasie gitary basowej na wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Uniwersytetu Rzeszowskiego. Prowadzi także zajęcia na studiach podyplomowych Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej i w Młodzieżowym Ośrodku Pracy Twórczej.W Teatrze Rozrywki występuje w koncercie Alony Szostak "Człowieczy los", gdzie gra na gitarze basowej.foto: http://darekziolek.com/
ARCHIKOSMOS PO ŚLĄSKUOpowiemy o niegdysiejszych fascynacjach kosmosem i podbojem odległych planet. Towarzyszyła im wiara w nowe możliwości człowieka, która jednocześnie była podbudowana ideologią polityczną i rywalizacją między Wschodem a Zachodem. Śląsk był szczególną areną tej konfrontacji. Naszym narratorem będzie Lech Motyka – dyrektor Planetarium Śląskiego. Ponadto pokażemy film pt. Archikosmos” przedstawiający zrealizowane i planowane inwestycje architektoniczne kojarzące się z ujarzmianiem przestrzeni wokołoziemskiej. Okazuje się, że mimo ograniczeń ideologicznych, jakie nakładano na projektantów, i ogólnej mizerii gospodarczej państwa socjalistycznego, dość skutecznie nawiązywaliśmy do najnowocześniejszych trendów architektury światowej. O komentarz poprosiliśmy Marcina Zasadę – scenarzystę i współautora filmu. Na zakończenie próba sportretowania sylwetki i dorobku artystycznego zmarłego rok temu Jerzego Gottfrieda, jednego z najwybitniejszych architektów modernistycznych, w Chorzowie kojarzonego m.in. ze słynnym „Kapeluszem” w Parku Śląskim.
FARORZY TRZECHByli najwybitniejszymi humanistami wśród górnośląskich duchownych. Dwaj z nich – Augustin Weltzel, proboszcz z Tworkowa i Johannes Chrząszcz, proboszcz z Pyskowic – byli pionierami na polu historiografii regionalnej, pozostawiając po sobie obfitą twórczość naukową i popularyzatorską, wydając wiele monografii najstarszych miast i parafii górnośląskich. Główne swe dzieła pozostawili w języku niemieckim, ale pisali również po polsku. Niedawno ukazało się tłumaczenie i opracowanie „Wyboru pism. Meminisse iuvat” ks. Chrząszcza. Opowiemy także o bytomskim proboszczu Norbercie Bonczyku, znakomitym pisarzu i poecie XIX-wiecznym, autorze słynnego „Starego Kościoła Miechowskiego”. Gośćmi Krzysztofa Karwata będą historycy i znawcy twórczości Weltzla, Chrząszcza i Bonczyka – dr Bernard Linek z Instytutu Śląskiego w Opolu, dr Sebastian Rosenbaum z Instytutu Pamięci Narodowej w Katowicach oraz Krzysztof Piotrowski. Bł. ks. Emil Szramek pisał o ks. Johannesie Chrząszcza: Mąż wybitny dorobkiem naukowym i po śmierci ks. Weltzla przez długie lata pierwsza powaga w historiografii górnośląskiej. Nie wiadomo, co więcej podziwiać należy, czy gorliwość duszpasterską ks. Chrząszcza, czy też pilność i pełną inicjatywy energie w dziedzinie naukowej. Produktywność jego literacka była nadzwyczajna. PARTNERZY:
Marc FayetLUDZIE INTELIGENTNI CZYLI KTO KOCHA TEN BŁĄDZIspektakl gościnnyTo spektakl o tym, że nie ma nudnych związków – są tylko mało kreatywni partnerzy. A kto kocha, ten błądzi…Faza dojrzałej harmonii nie zadowala ludzi inteligentnych. Dlatego gdy tylko w ich relacjach zaczyna panować spokój, bohaterowie komedii szukają sposobu na zmianę sytuacji. David podejmuje decyzję o rozstaniu ze swoją długoletnią partnerką Chloe. Brak sprzeciwu z jej strony zupełnie go zaskakuje. Ich przyjaciele oraz ich partnerki mnożą teorie i domysły. Może ona go zdradza – sugerują kumple. Może oni wszyscy zdradzają – zastanawiają się w trakcie babskich wieczorów przyjaciółki.
Trzy pary prowadzą rodzaj gry i, jak w reakcji łańcuchowej, kryzys jednego związku wywołuje kolejny. Mężczyźni są z Marsa, a kobiety z Wenus... A nas jak zwykle będą śmieszyć do łez nieudolne próby odkrywania tych obcych sobie planet.
Twórcy teatralnych hitów „Boeing, Boeing” oraz „Imię” zapraszają na kolejną przebojową komedię w gwiazdorskiej obsadzie.Obsada:Renata DancewiczMaria SewerynPaulina HoltzMariusz WitkowskiBartłomiej TopaPiotr BorowskiAutor przekładu: Irma HeltReżyseria: Olaf LubaszenkoScenografia: Justyna WoźniakKostiumy: Tomasz JacykówMuzyka: Szymon WysockiProdukcja: Tito Productions – Katarzyna Fukacz, Damian SłoninaCzas trwania: 90 minut bez przerwyChęć otrzymania faktury prosimy zgłaszać do organizatora: Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.
MALINOWAkoncert gościnny Stanisławy CelińskiejKoncert premierowy Malinowa… to promocja najnowszej płyty studyjnej, wyczekiwanej przez wielbicieli Artystki od wydania i sukcesu „Atramentowej” (status podwójnej Platynowej Płyty!), zainspirowana spotkaniami z fanami i im dedykowana. Stanisława Celińska kontynuuje docenioną już przez publiczność rolę doskonałej piosenkarki, która wie, jak przyciągnąć słuchacza wykorzystując pełnię dźwięków i emocji.Podczas koncertu usłyszymy nowe brzmienia i utwory w innych niż dotychczas klimatach. Materiał jest w pełni autorski – prawie wszystkie teksty napisała Stanisława Celińska. Powstały one pod wpływem rozmów i historii opowiedzianych przez fanów na spotkaniach po koncertach. Za ich pomocą Artystka chce pomóc słuchaczom w różnych ważnych chwilach i rozterkach życiowych.Za muzykę, aranżacje i produkcję podobnie jak przy poprzednich płytach odpowiedzialny jest Maciej Muraszko.
Artysta wizualny, architekt, scenograf, producent muzyczny.Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Wrocławskiej. Należy do wrocławskiego kolektywu artystycznego Identity Problem Group [IP], współzałożyciel fundacji IP group oraz eksperymentalnego studia IP Studio we Wrocławiu.Współpracował z WRO Art Center, jako architekt wystaw w ramach edycji Biennale WRO 2015 i 2013 oraz jako kurator tworząc program „Ciało i Ekonomia” w ramach edycji Wro Biennale 2015. Realizuje autorski projekt „SYREX” promując wrocławską scenę muzyki techno, tworzy eksperymentalny projekt pod nazwą Kurowicki/Choromański.W 2010 roku zadebiutował jako scenograf w Teatrze Polskim we Wrocławiu, twórca scenografii do spektakli teatralnych Farinelli, Kliniken / miłość jest zimniejsza niż śmierć w Teatrze Polskim we Wrocławiu oraz Arkropolis w Narodowym Teatrze Starym w Krakowie – wszystkie w reżyserii Łukasza Twarkowskiego.Współpracował z Krystianem Lupą przy projekcie i realizacji scenografii do spektaklu Wycinka w Teatrze Polskim we Wrocławiu oraz w Teatrze Wielkim w Tianjin w Chinach.W latach 2005-2009 przebywał w Moskwie gdzie pracował w przy projektach i realizacjach budynków użyteczności publicznej.Od 2009 roku nieprzerwanie do dziś prowadzi Pracownię Architektoniczną „IA” we Wrocławiu. W swoich pracach bada szeroko rozumianą przestrzeń architektoniczną w relacji do ruchu, dźwięku i obrazu wideo.Foto: Rolling Eye
Muzyk-instrumentalista, kompozytor. „Komponowanie, produkowanie muzyki, miksowanie oraz gra na instrumentach perkusyjnych to czynności, którym mogę oddawać się bez reszty”, mówi artysta. „Dotychczas pracowałem przy wielu projektach komercyjnych, a najważniejsze to: identyfikacja dźwiękowa kanałów Premium Telewizji N, identyfikacja dźwiękowa Kanału Tele5, muzyka kampanii „Z Tobą bez przerwy” Maxwell House, muzyka kampanii Aloha From Deer, muzyka kampanii „Ciekawość”, Redd'sa, program „Copernicus” na Polsat News, muzyka i udźwiękowienie gali Klubu Twórców Reklamy KTR oraz gali Media Trendy 2011, udźwiękowienie i efekty specjalne dla największych słuchowisk Audioteka.pl i in. Wojciech Urbański pracuje również dla teatru – skomponował muzykę do spektakli:– Kanastra R. Woźniaka (Teatr Academia w Warszawie, 2012),– Strona za stroną R. Woźniaka (Teatr Academia w Warszawie, 2014),– Versus R. Garcii (Teatr Nowy im. T. Łomnickiego w Poznaniu, 2015).Z Teatrem Rozrywki współpracował komponując muzykę elektroniczną do spektaklu Jana Czaplińskiego Stańczyk. Musical.W ankiecie miesięcznika „Teatr” NAJLEPSZY, NAJLEPSZA, NAJLEPSI W SEZONIE 2017/2018 Wojciech Urbański otrzymał nominację w kategorii "najlepsza muzyka" za muzykę do spektaklu Stańczyk. Musical (nominacja Michała Centkowskiego).Foto: Paweł Fabjański (źródło: facebook)
Duet kompozytorsko-wykonawczy. Laureaci wielu nagród w dziedzinie muzyki rozrywkowej (min. Fryderyki, Nagrody Radia BBC) oraz dramatycznej (m.in. Boska Komedia). Autorzy płyt, muzyki teatralnej oraz filmowej. Wybrane realizacje teatralne:– Muzykanty Wielkiego Pola, reż. Cezary Studniak, Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu, 2008,– Złe sny, reż. Agata Duda-Gracz, PWSTiF w Łodzi, 2013,– Każdy musi kiedyś umrzeć Porcelanko, czyli rzecz o WojnieTrojańskiej, reż. Agata Duda-Gracz, Teatr im. J. Słowackiego w Krakowie, 2013,– Iwona księżniczka Burgunda W. Gombrowicza, reż. AgataDuda-Gracz, Teatr im. Jaracza w Łodzi, 2014,– Wielka płyta, reż. Agata Duda-Gracz, Teatr Muzyczny Capitolwe Wrocławiu, 2014,– Wszyscyśmy kupcy starej tandety, reż. Agata Duda-Gracz, 2014,– Dziady. A. Mickiewicz, reż. Michał Zadara, Teatr Polski weWrocławiu, 2014,– Podróż zimowa, reż. Paweł Miśkiewicz, Teatr Polski weWrocławiu, 2014,– Dziadów część III, reż. Michał Zadara, Teatr Polski weWrocławiu, 2014,– Mary Stuart, reż. Agata Duda-Gracz, Teatr Ateneum im.Jaracza w Warszawie, 2015,– Dziady – całość, reż. Michał Zadara, Teatr Polski weWrocławiu, 2016,– Mała mysz i słoń do pary, reż. Agata Kucińska, OpolskiTeatr Lalki i Aktora, 2016,– Budorigum, reż. Cezary Studniak, Przegląd PiosenkiAktorskiej we Wrocławiu, 2016,– Hamlet, reż. Anna Wieczur Bluszcz, Teatr Polskiego Radia, 2016,– Wyzwolenie, reż. Agata Duda-Gracz, Radio Kraków, 2017,– Bzik, reż. Ewelina Marciniak, Teatr Współczesny w Szczecinie, 2017,– Sanatorium pod klepsydrą, reż. Agata Duda-Gracz, TeatrŻydowski w Warszawie, 2017,– Makbet, reż. Agata Duda-Gracz, Teatr Muzyczny Capitol weWrocławiu, 2017,– Burza, reż. Paweł Miśkiewicz, Teatr Narodowy w Warszawie, 2018.Z Teatrem Rozrywki współpracowali komponując piosenki do spektaklu Jana Czaplińskiego Stańczyk. Musical.Foto: Justyna Jaworska
Dramaturg, dramatopisarz, tłumacz, studiował na Wydziale Wiedzy o Teatrze warszawskiej Akademii Teatralnej, stypendysta Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.W teatrze współpracował m.in. z Anetą Groszyńską (Zapolska Superstar, Głód, Sienkiewicz Superstar), Radosławem Rychcikiem (Łysek z pokładu Idy, Niebezpieczne związki, Dwunastu gniewnych ludzi), Piotrem Ratajczakiem (Bohater roku, Piszczyk).Przygodę z musicalem rozpoczął od adaptacji i tłumaczenia Avenue Q na potrzeby realizacji Magdaleny Miklasz w Teatrze Muzycznym im. D. Baduszkowej w Gdyni.Z Eweliną Marciniak współpracował dotychczas przy Księgach Jakubowych Olgi Tokarczuk, Mapie i terytorium Michela Houellebeque’a oraz Bziku.Ostatniej minucie.Jest autorem sztuki Stańczyk. Musical, wyreżyserowanej w Teatrze Rozrywki przez Ewelinę Marciniak.Foto: Jacek Poremba
Absolwentka europeistyki i dramatologii na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz reżyserii dramatu na PWST w Krakowie. Od kilku lat jej nazwisko jest wymieniane wśród najważniejszych twórców współczesnego teatru polskiego. Krytycy szczególnie docenili jej ostatnie spektakle: Morfinę według powieści S. Twardocha w Teatrze Śląskim w Katowicach, Portret damy według H. Jamesa z Teatru Wybrzeże w Gdańsku oraz świetną Śmierć i dziewczynę E. Jelinek z Teatru Polskiego we Wrocławiu. W maju 2016 r. w Teatrze Powszechnym w Warszawie wystawiła adaptację uhonorowanej nagrodą Nike powieści Olgi Tokarczuk Księgi Jakubowe. W Teatrze Śląskim w Katowicach zrealizowała spektakl Leni Riefenstahl. Epizody niepamięci I. Gańczarczyk i Ł. Wojtyski (listopad 2016). W czerwcu 2017 r. w szczecińskim Teatrze Współczesnym odbyła się premiera sztuki Jana Czaplińskiego Bzik. Ostatnia minuta. Na deskach Teatru Polskiego w Poznaniu wyreżyserowała spektakl Odys, inspirowany Odyseją Homera i Powrotem Odysa S. Wyspiańskiego.W Teatrze Rozrywki zrealizowała spektakl Jana Czaplińskiego Stańczyk. Musical.Za reżyserię tego spektaklu otrzymała w ankiecie miesięcznika „Teatr” NAJLEPSZY, NAJLEPSZA, NAJLEPSI W SEZONIE 2017/2018 nominację w kategorii "najlepsza reżyseria" (nominacja Michała Centkowskiego). Foto: Bartek Barczyk