Absolwentka Wydziału Aktorskiego Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie filii we Wrocławiu.Grała na deskach m.in. Teatru Współczesnego we Wrocławiu w spektaklu galowym Stref Kontaktu (reż. Cezary Iber), Teatru Muzycznego Capitol – Trzej Muszkieterowie (reż. Konrad Imiela), Teatru Polskiego we Wrocławiu w spektaklu 4.’12 – i koniec Agaty Dudy Gracz, zrealizowanego w ramach Przeglądu Piosenki Aktorskiej. Brała udział w czytaniu Śpiący (reż. Oskar Sadowski). Była Medeą w Medei Jana Hussakowskiego w Teatrze Collegium Nobilium w Warszawie. W spektaklu dyplomowym Bahamut reżyser – Wojciech Kościelniak – powierzył jej rolę główną (Elizabeth). Była również asystentką reżysera. Uczestniczyła w licznych warsztatach aktorskich i wokalnych (m.in. prowadzonych przez Pawła Miśkiewicza, Annę Zubrzycki z Teatru Pieśni Kozła, czy Jane Radvik we współpracy z Instytutem J. Grotowskiego i Teatrem Albatros w Szwecji) oraz dubbingowych (prow. K. Grębski ). Przed kamerą debiutowała u Łukasza Palkowskiego w Najlepszym epizodem Narkomanki. Wystąpiła w kilku serialach telewizyjnych, teledyskach oraz etiudzie PWSFTviT Stan Zadowalający, gdzie wcieliła się w główna bohaterkę. Uwielbia muzykę folkową, śpiewa "białym głosem".Od września 2018 r. była członkiem zespołu aktorskiego Teatru Rozrywki. Role na chorzowskiej scenie:– Esmeralda w musicalu familijnym Zorro J. Bończyka i Z. Krzywańskiego,– Bywalczyni Kabaretu Kit Kat w musicalu Cabaret J. Masteroffa, J. Kandera i F. Ebba,– Maria, recepcjonistka i pokojówka w farsie Hotel Westminster R. Cooneya.Ewa Niemotko śpiewała w koncercie Poeci, których nam zabrakło.
Absolwent Akademii Sztuk Teatralnych w Krakowie, Filii we Wrocławiu (Wydział Aktorski) oraz Państwowej Szkoły Muzycznej I st. w Białymstoku w klasie saksofonu. Brał udział w licznych warsztatach aktorskich, wokalnych i dubbingowych, m.in. z Anną Zubrzycki czy Krzysztofem Grębskim. Studiując wiedzę o teatrze na Uniwersytecie Jagiellońskim w Krakowie kształcił się także w Drama Studio pod kierunkiem Juliusza Chrząstowskiego.Na scenie zadebiutował w spektaklu dyplomowym Niewina w reż. Pawła Miśkiewicza. W roku 2017 Maciej Kulmacz wziął udział w performansie Teatru Polskiego w Podziemiu pt. Tak zwana ludzkość w obłędzie w reż. K. Garbaczewskiego. Rok wcześniej zagrał w głośnym spektaklu 4.12 i koniec Agaty Dudy-Gracz (Przegląd Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu). Śpiewał też w zespole wokalnym w spektaklu Trzej muszkieterowie w reż. Konrada Imieli (Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu).Mistrz Polski Aktorów w Pływaniu 2017 w stylu motylkowym.Od września 2018 r. był członkiem zespołu aktorskiego Teatru Rozrywki. Role:– Żołnierz w Producentach M. Brooksa,– Diego de la Vega / Zorro w musicalu familijnym Zorro J. Bończyka i Z. Krzywańskiego,– Dr Fryderyk Frankenstein w spektaklu Młody Frankenstein Mela Brooksa i Thomasa Meehana– Clifford Bradshaw / Bobby w musicalu Cabaret J. Masteroffa, J. Kandera i F. Ebba,– Pablo w musicalu Zakonnica w przebraniu A. Menkena,– Pantalone, Nietoperz, Kupiec w musicalu Pinokio. Il grande musical Saverio Marconiego,– Myszołap w musicalu Koty A. L. Webbera. Śpiewał w koncercie Poeci, których nam zabrakło.Obecnie związany z Teatrem Rozrywki gościnie.Foto: Artur Wacławek
Od 1 września 2018 r. Dyrektor Teatru Rozrywki.Aktorka i menedżer kultury, związana Teatrem Rozrywki od ponad 25 lat. Debiutowała jeszcze jako nastolatka w Betlejem Polskim L. Rydla w reżyserii Marcela Kochańczyka na scenie Teatru Rozrywki. Od 1994 roku jako etatowa aktorka miała okazję wystąpić w wielkich i znaczących musicalach jak Cabaret, Evita, Skrzypek na dachu (Cajtl, później Chawa), Czarodziej z krainy Oz (ciocia Emilia/ Wróżka Północy), Na szkle malowane, Jesus Christ Superstar, Dyzma – Musical a także, co wspomina szczególnie, mogła współpracować z samym Józefem Szajną w spektaklu Ślady (Anielica).
Od 2006 roku na scenie Teatru Nowego w Zabrzu. Do najważniejszych ról należą:
– Izabela w Miarce za miarkę W. Szekspira,
– Antonina w Związku otwartym D. Fo,
– Jenkins w Top Dogs U. Widmera,
– Mimi, Nina, Rozalia we Wszystko o kobietach M. Gavrana.
Zagrała również w wielu farsach, komediach i spektaklach dla najmłodszych.W Teatrze Rozrywki gra Pamelę Willey w farsie Hotel Westminster R. Cooneya oraz grała Panią Chasen w spektaklu Harold i Maude C. Higginsa.Współreżyserowała koncerty zaduszkowe Czy ich jeszcze pamiętasz? oraz Ta noc do innych niepodobna, a także sylwestrowy Zatańczmy! Koncert sylwestrowy 2022/2023.Wyreżyserowała koncert Jesus Christ Superstar - koncert A. L. WebberaJest autorką tłumaczenia tekstów piosenek do spektaklu Pinokio. Il grande musical.
Aleksandra Gajewska jest absolwentką Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach ze specjalnością menedżerską; od wielu lat zajmuje się zarządzaniem w kulturze i aspektami CSR łączącymi kulturę i przedsiębiorczość. W 2022 roku została powołana na członka Konwentu Uniwersytetu Ekonomicznego w Katowicach. Od 2014 zajmowała się pozyskiwaniem funduszy i PR Teatru Rozrywki jako Pełnomocnik Dyrektora.
Była członkiem Rady Programowej Filharmonii Śląskiej.
Jest laureatką nagrody „Głowa otwarta na teatr” i finalistką ogólnopolskiego plebiscytu „Mistrz mowy polskiej”. Przegrała wtedy z Grzegorzem Miecugowem, a jak sama mówi, „z nim przegrać to jak wygrać”.Założycielka fundacji wspierającej młodych twórców i innowacyjne inicjatywy teatralne, aktywnie działała również w obszarze inicjatyw prospołecznych i wspierających organizacje pozarządowe. Wykładała na wydziałach Zarządzania i Kulturoznawstwa WSZOP w Katowicach. A obecnie na Uniwersytecie Ekonomicznym w Katowicach, na kierunku Menadżer Kultury.Z pasją oddaje się pracy społecznej, jest m.in. wieloletnią wolontariuszką Stowarzyszenia Dress for Success.
W wolnych chwilach poetka, autorka literatury dziecięcej i tekstów piosenek.Foto: Artur Wacławek
Absolwent Wydziału Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Akademii Muzycznej w Katowicach oraz stypendysta North Texas State University, w klasie Ed’a Soph’a i Ron’a Fink’a, jak również Berklee College Of Music. Rodowity chorzowianin.
Przebywając w Stanach Zjednoczonych współpracował m.in. z Piotrem Rodowiczem, Grażyną Auguścik, Markiem Dyktą, Bogdanem Hołownią oraz z wieloma amerykańskimi muzykami, m.in. z Davidem Friedmanem, Davem Youngiem, Markiem Soskinem, czy Harvie Swartzem. W Polsce współpracował z zespołami „New Presentation”, „In-Spector” (zespół nagrodzony na festiwalu jazzowym w Hoeillart w Belgii w 1993 roku), z kwintetem Krzysztofa Popka, oraz z wieloma wybitnymi muzykami, takimi jak: Janusz Muniak, Tomasz Szukalski, Henryk Majewski, Sławomir Kulpowicz, Krzysztof Ścierański, Krystyna Prońko, Ewa Uryga, Grzegorz Kapołka, Artur Dutkiewicz, Zbigniew Namysłowski, Lora Szafran.
Prowadził wiele warsztatów muzycznych w kraju (m.in. w Puławach) i za granicą (w Kincardine w Kanadzie, obok takich muzyków jak: Dave McMurdo, Alex Dean, Dave Young, z którymi również koncertował).W Teatrze Rozrywki występował gościnnie w recitalu Alony Szostak Człowieczy Los oraz w spektaklu Szkoła Bluesa.Obecnie jest wykładowcą Instytutu Jazzu Akademii Muzycznej w Katowicach, gdzie prowadzi klasę perkusji. Aktywnie koncertuje i nagrywa.
Gitarzysta basowy, pianista, działający na polskiej scenie muzycznej od 1985 roku, kiedy to zadebiutował w zespole Zbigniewa Namysłowskiego na festiwalu Jazz Jantar. Uczestniczył w nagraniu ponad trzydziestu płyt, z których wiele wyróżniono prestiżowymi nagrodami, między innymi Fryderykiem za album 4 Basy. W 2001 roku uhonorowany został nagrodą „za wybitne osiągnięcia basowe” przez czasopismo Gitara i Bas. Koncertuje w kraju i zagranicą z najwybitniejszymi muzykami jazzowymi i bluesowymi. Darek Ziółek uzyskał tytuł doktora sztuk muzycznych w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach. Jest wykładowcą w klasie gitary basowej na wydziale Jazzu i Muzyki Rozrywkowej Uniwersytetu Rzeszowskiego. Prowadzi także zajęcia na studiach podyplomowych Wyższej Szkoły Biznesu w Dąbrowie Górniczej i w Młodzieżowym Ośrodku Pracy Twórczej.W Teatrze Rozrywki występował w koncercie Alony Szostak Człowieczy los, gdzie grał na gitarze basowej.foto: http://darekziolek.com/
Artysta wizualny, architekt, scenograf, producent muzyczny.Absolwent Wydziału Architektury Politechniki Wrocławskiej. Należy do wrocławskiego kolektywu artystycznego Identity Problem Group [IP], współzałożyciel fundacji IP group oraz eksperymentalnego studia IP Studio we Wrocławiu.Współpracował z WRO Art Center, jako architekt wystaw w ramach edycji Biennale WRO 2015 i 2013 oraz jako kurator tworząc program „Ciało i Ekonomia” w ramach edycji Wro Biennale 2015. Realizuje autorski projekt „SYREX” promując wrocławską scenę muzyki techno, tworzy eksperymentalny projekt pod nazwą Kurowicki/Choromański.W 2010 roku zadebiutował jako scenograf w Teatrze Polskim we Wrocławiu, twórca scenografii do spektakli teatralnych Farinelli, Kliniken / miłość jest zimniejsza niż śmierć w Teatrze Polskim we Wrocławiu oraz Arkropolis w Narodowym Teatrze Starym w Krakowie – wszystkie w reżyserii Łukasza Twarkowskiego.Współpracował z Krystianem Lupą przy projekcie i realizacji scenografii do spektaklu Wycinka w Teatrze Polskim we Wrocławiu oraz w Teatrze Wielkim w Tianjin w Chinach.W latach 2005-2009 przebywał w Moskwie gdzie pracował w przy projektach i realizacjach budynków użyteczności publicznej.Od 2009 roku nieprzerwanie do dziś prowadzi Pracownię Architektoniczną „IA” we Wrocławiu. W swoich pracach bada szeroko rozumianą przestrzeń architektoniczną w relacji do ruchu, dźwięku i obrazu wideo.Foto: Rolling Eye
Muzyk-instrumentalista, kompozytor. „Komponowanie, produkowanie muzyki, miksowanie oraz gra na instrumentach perkusyjnych to czynności, którym mogę oddawać się bez reszty”, mówi artysta. „Dotychczas pracowałem przy wielu projektach komercyjnych, a najważniejsze to: identyfikacja dźwiękowa kanałów Premium Telewizji N, identyfikacja dźwiękowa Kanału Tele5, muzyka kampanii „Z Tobą bez przerwy” Maxwell House, muzyka kampanii Aloha From Deer, muzyka kampanii „Ciekawość”, Redd'sa, program „Copernicus” na Polsat News, muzyka i udźwiękowienie gali Klubu Twórców Reklamy KTR oraz gali Media Trendy 2011, udźwiękowienie i efekty specjalne dla największych słuchowisk Audioteka.pl i in. Wojciech Urbański pracuje również dla teatru – skomponował muzykę do spektakli:– Kanastra R. Woźniaka (Teatr Academia w Warszawie, 2012),– Strona za stroną R. Woźniaka (Teatr Academia w Warszawie, 2014),– Versus R. Garcii (Teatr Nowy im. T. Łomnickiego w Poznaniu, 2015).Z Teatrem Rozrywki współpracował komponując muzykę elektroniczną do spektaklu Jana Czaplińskiego Stańczyk. Musical.W ankiecie miesięcznika „Teatr” NAJLEPSZY, NAJLEPSZA, NAJLEPSI W SEZONIE 2017/2018 Wojciech Urbański otrzymał nominację w kategorii "najlepsza muzyka" za muzykę do spektaklu Stańczyk. Musical (nominacja Michała Centkowskiego).Foto: Paweł Fabjański (źródło: facebook)
Duet kompozytorsko-wykonawczy. Laureaci wielu nagród w dziedzinie muzyki rozrywkowej (min. Fryderyki, Nagrody Radia BBC) oraz dramatycznej (m.in. Boska Komedia). Autorzy płyt, muzyki teatralnej oraz filmowej. Wybrane realizacje teatralne:– Muzykanty Wielkiego Pola, reż. Cezary Studniak, Teatr Muzyczny Capitol we Wrocławiu, 2008,– Złe sny, reż. Agata Duda-Gracz, PWSTiF w Łodzi, 2013,– Każdy musi kiedyś umrzeć Porcelanko, czyli rzecz o WojnieTrojańskiej, reż. Agata Duda-Gracz, Teatr im. J. Słowackiego w Krakowie, 2013,– Iwona księżniczka Burgunda W. Gombrowicza, reż. AgataDuda-Gracz, Teatr im. Jaracza w Łodzi, 2014,– Wielka płyta, reż. Agata Duda-Gracz, Teatr Muzyczny Capitolwe Wrocławiu, 2014,– Wszyscyśmy kupcy starej tandety, reż. Agata Duda-Gracz, 2014,– Dziady. A. Mickiewicz, reż. Michał Zadara, Teatr Polski weWrocławiu, 2014,– Podróż zimowa, reż. Paweł Miśkiewicz, Teatr Polski weWrocławiu, 2014,– Dziadów część III, reż. Michał Zadara, Teatr Polski weWrocławiu, 2014,– Mary Stuart, reż. Agata Duda-Gracz, Teatr Ateneum im.Jaracza w Warszawie, 2015,– Dziady – całość, reż. Michał Zadara, Teatr Polski weWrocławiu, 2016,– Mała mysz i słoń do pary, reż. Agata Kucińska, OpolskiTeatr Lalki i Aktora, 2016,– Budorigum, reż. Cezary Studniak, Przegląd PiosenkiAktorskiej we Wrocławiu, 2016,– Hamlet, reż. Anna Wieczur Bluszcz, Teatr Polskiego Radia, 2016,– Wyzwolenie, reż. Agata Duda-Gracz, Radio Kraków, 2017,– Bzik, reż. Ewelina Marciniak, Teatr Współczesny w Szczecinie, 2017,– Sanatorium pod klepsydrą, reż. Agata Duda-Gracz, TeatrŻydowski w Warszawie, 2017,– Makbet, reż. Agata Duda-Gracz, Teatr Muzyczny Capitol weWrocławiu, 2017,– Burza, reż. Paweł Miśkiewicz, Teatr Narodowy w Warszawie, 2018.Z Teatrem Rozrywki współpracowali komponując piosenki do spektaklu Jana Czaplińskiego Stańczyk. Musical.Foto: Justyna Jaworska
Dramaturg, dramatopisarz, tłumacz, studiował na Wydziale Wiedzy o Teatrze warszawskiej Akademii Teatralnej, stypendysta Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego.W teatrze współpracował m.in. z Anetą Groszyńską (Zapolska Superstar, Głód, Sienkiewicz Superstar), Radosławem Rychcikiem (Łysek z pokładu Idy, Niebezpieczne związki, Dwunastu gniewnych ludzi), Piotrem Ratajczakiem (Bohater roku, Piszczyk).Przygodę z musicalem rozpoczął od adaptacji i tłumaczenia Avenue Q na potrzeby realizacji Magdaleny Miklasz w Teatrze Muzycznym im. D. Baduszkowej w Gdyni.Z Eweliną Marciniak współpracował dotychczas przy Księgach Jakubowych Olgi Tokarczuk, Mapie i terytorium Michela Houellebeque’a oraz Bziku.Ostatniej minucie.Jest autorem sztuki Stańczyk. Musical, wyreżyserowanej w Teatrze Rozrywki przez Ewelinę Marciniak.Foto: Jacek Poremba
Absolwentka europeistyki i dramatologii na Uniwersytecie Jagiellońskim oraz reżyserii dramatu na PWST w Krakowie. Od kilku lat jej nazwisko jest wymieniane wśród najważniejszych twórców współczesnego teatru polskiego. Krytycy szczególnie docenili jej ostatnie spektakle: Morfinę według powieści S. Twardocha w Teatrze Śląskim w Katowicach, Portret damy według H. Jamesa z Teatru Wybrzeże w Gdańsku oraz świetną Śmierć i dziewczynę E. Jelinek z Teatru Polskiego we Wrocławiu. W maju 2016 r. w Teatrze Powszechnym w Warszawie wystawiła adaptację uhonorowanej nagrodą Nike powieści Olgi Tokarczuk Księgi Jakubowe. W Teatrze Śląskim w Katowicach zrealizowała spektakl Leni Riefenstahl. Epizody niepamięci I. Gańczarczyk i Ł. Wojtyski (listopad 2016). W czerwcu 2017 r. w szczecińskim Teatrze Współczesnym odbyła się premiera sztuki Jana Czaplińskiego Bzik. Ostatnia minuta. Na deskach Teatru Polskiego w Poznaniu wyreżyserowała spektakl Odys, inspirowany Odyseją Homera i Powrotem Odysa S. Wyspiańskiego.W Teatrze Rozrywki zrealizowała spektakl Jana Czaplińskiego Stańczyk. Musical.Za reżyserię tego spektaklu otrzymała w ankiecie miesięcznika „Teatr” NAJLEPSZY, NAJLEPSZA, NAJLEPSI W SEZONIE 2017/2018 nominację w kategorii "najlepsza reżyseria" (nominacja Michała Centkowskiego). Foto: Bartek Barczyk