Absolwentka PWST im. L. Solskiego w Krakowie (Wydziały Zamiejscowe we Wrocławiu). Od 1990 roku związana z Teatrem Polskim w Bydgoszczy.
Pracuje z najwybitniejszymi reżyserami współczesnego teatru:
– Anną Smolar (Pani Małgorzata w Ośrodku wypoczynkowym, Teatr Komuna Warszawa; Polonistka Basia w Dybuku),– Pawłem Wodzińskim (Solidarność. Próba rekonstrukcji, Biennale Warszawa),– Mają Kleczewską (Cienie – Eurydyka mówi, Teatr Imka w Warszawie i Teatr Polski w Bydgoszczy; Trinkulo w Burzy, Generałowa w Płatonowie, Matka w Podróży zimowej),– Wiktorem Rubinem (Matka, Maria w Żonach stanu, dziwkach rewolucji, a może i uczonych białogłowach),– Michałem Zadarą (Żona w Szalonej lokomotywie),– Eweliną Marciniak (Frozyna w Skąpcu),– Wojciech Farugą (Stefania Rudecka w Trędowatej, Hrabina de Polignac w Marii Antoninie),– Michałem Borczuchem (Marta w Fauście),– Adamem Orzechowskim (Katarzyna w Poskromieniu złośnicy),a także z Andrzejem Waldenem (tytułowa rola w Balladynie) i Andrzejem Marią Marczewskim (Ofelia w Hamlecie).
Gra w serialach telewizyjnych: Na dobre i na złe, Pitbull, Lekarze.
NAGRODY:
– Złota Maska – nagroda „Dziennika Wieczornego”,– Nagroda im. Grzymały za najlepszą rolę drugoplanową (Niemowa w Hekabe Eurypidesa),– Grand Prix dla zespołu aktorskiego teatru polskiego w Bydgoszczy za Podróż zimową – na 12. Festiwalu Prapremier w Bydgoszczy,– Nagroda Jury Społecznego na Kaliskich Spotkaniach Teatralnych,– Nagroda dla najlepszej aktorki za rolę Matki w filmie Adaptacja w reż. Bartosza Kruhlika (Frame by Sound Festival, Santo Domingo),– Nagroda dla najlepszej aktorki na Międzynarodowym Festiwalu Filmowym w Sao Paulo.W Teatrze Rozrywki grała Panią Szydłowiecką w spektaklu Stańczyk. Musical J. Czaplińskiego. W ankiecie miesięcznika „Teatr” NAJLEPSZY, NAJLEPSZA, NAJLEPSI W SEZONIE 2017/2018 Małgorzata Witkowska otrzymała nominację w kategorii "najlepsza rola epizodyczna" za rolę w spektaklu Stańczyk. Musical (nominacja Michała Centkowskiego).
Absolwentka PWST im. L. Solskiego w Krakowie. Gra w teatrze i filmie. Najważniejsze role teatralne:– Alice w Bliżej P. Mabera, Teatr Nowy w Krakowie,– Lea w Dybuku H. Nahmana Bialika, Synagoga Kazimierz w Krakowie,– Helena w Śnie nocy letniej W. Szekspira, Teatr Łaźnia Nowa w Krakowie,– Aniela w Viva Verdi P. Barza, Těšínské divadlo, Scena Polska w czeskim Cieszynie,– Matka Boska w Betlejem polskim L. Rydla, Tarnowski Teatr im. L. Solskiego w Tarnowie,– Dilka w Damskiej toalecie R. Santana, teatr Barakah w Krakowie,– Focca w spektaklu Jak liście na wietrze A. Nikolaja, Teatr Nowy w Krakowie,– Duża Siostra w Kotce na gorącym blaszanym dachu T. Williamsa, Teatr Ludowy w Krakowie. W Teatrze Dramatycznym w Wałbrzychu zagrała następujące role:– Listonosz w sztuce Olga Tokarczuk z Wałbrzycha O. Tokarczuk, – Entuzjastka w Był sobie Andrzej, Andrzej i Andrzej P. Demirskiego,– Leila w Jamesie Bondzie J. Janiczak,– Diana w sztuce a nie, z zielonego wzgórza M. Głuchowskiej,– Chawa, Motl Krawiec w spektaklu ShoaShow. Parodia Makabryczna T. Jękota,– Aleksandra Zdradzona w przedstawieniu Aleksandra, rzecz o Piłsudskim S. Chutnik,– Mirka w O dobru P. Demirskiego,– Niebieskowłosa w Pin-okio S. Orłowskiego,– Marlena Kornecka w Betlejem Polskim W. Farugi,– Ciąża w Bohaterkach M. Buszewicza,– Lucyfer w sztuce Na Boga J. Morawskiego,– Profesor chemii w Znikających szkołach T. Jękoty,– Jezus, Gombrowicz, Osiecka w sztuce Wielcy inni J. Kozłowskiego,– Balladyna w Balladyna. Kwiaty ciebie nie obronią J. Słowackiego, – Profesor Mirka w Opowieściach plemiennych Z. Bojdo,– Generał Queenten w spektaklu Dr. Stranglove J. Murawskiego,– Androgyn w sztuce Raj. Tutorial H. Sulimy. Role filmowe:– Kobieta z Krakowa w Karolu, historii człowiek, który został papieżem w reż. G. Batiatto, Danka w Benku w reż. R. Glińskiego, Beata Zięba w Majce J. Banaszka, Żona w Chłopcach P. Orwata i in. NAGRODY:– Nagroda jury głównego i Nagroda jury młodzieżowego za rolę Lucyfera w spektaklu Na Boga! na 13. Festiwalu Dramaturgii Współczesnej „Rzeczywistość przedstawiona”"w Zabrzu,– Nagroda „za rolę żeńską” w spektaklu Wielcy Inni: Jezus, Gombrowicz, Osiecka na 5. Koszalińskich Konfrontacjach Młodych m-teatr – w Koszalinie,– Nagroda aktorska za role w spektaklu Wielcy Inni. Jezus. Gombrowicz. Osiecka na 13. Ogólnopolskim Przeglądzie Monodramu Współczesnego w Teatrze Warsawy.W Teatrze Rozrywki grała Elżbietę Habsburżankę w spektaklu Stańczyk. Musical J. Czaplińskiego.Foto: Artur Wacławek
Grzegorz Dowgiałło jest laureatem Festiwalu Zaczarowanej Piosenki z 2007 r. (podczas koncertu finałowego, na krakowskim Rynku Głównym, wystąpił w duecie z Katarzyną Nosowską). Od tamtego czasu koncertuje, komponuje, tworzy aranżacje, pokazuje to, co w muzyce jest najpiękniejsze – dzieli się z publicznością bogactwem swoich emocji.
Poza śpiewem interesuje go gra na perkusji.
Gra również w spektaklach teatralnych. Ewelina Marciniak trzykrotnie zaprosiła artystę do reżyserowanych przez siebie przedstawień. Jego role to:
– On w sztuce Gałgan J. Murawskiego (Wrocławski Teatr Współczesny),– postać w spektaklu Odys M. Cecko (Teatr Polski w Poznaniu),– Stańczyk w spektaklu Stańczyk. Musical J. Czaplińskiego (Teatr Rozrywki w Chorzowie).W ankiecie miesięcznika „Teatr” NAJLEPSZY, NAJLEPSZA, NAJLEPSI W SEZONIE 2017/2018 Grzegorz Dowgiałło otrzymał nominację w kategorii "najlepsza rola męska" za rolę Stańczyka w spektaklu Stańczyk. Musical (nominacje Michała Centkowskiego oraz Jacka Sieradzkiego). Za tę samą rolę otrzymał Nagrodę Artystyczną ZŁOTA MASKA 2019!Foto: Artur Wacławek
Scenograf, kostiumograf, reżyser filmów animowanych oraz realizator projekcji multimedialnych. Absolwentka Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu na kierunku scenografia. Od 2017 roku studentka specjalizacji Film Animowany i Efekty Specjalne Wydziału Operatorskiego Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej w Łodzi.W trakcie studiów autorka oraz realizatorka wielu projektów scenografii, kostiumów oraz lalek we wrocławskiej PWST, m.in.:– Mały Książę Odnaleziony, reż. Krzysztof Grębski,– Skarby Króla Biskalara, reż. Bartosz Kurowski,– Kryzysy albo historia miłosna, reż. Klaudia Cygoń, Paweł Majchrowski,– Wpadła bomba do piwnicy, reż. Ilona Lewandowska, Paweł Janyst. W 2016 roku obroniła dyplom w Pracowni Projektowania Scenografii Teatralnej pod opieką prof. Elżbiety Wernio. Tematem pracy było opracowanie projektowe oraz realizacja scenografii i kostiumów do spektaklu dyplomowego studentów Wydziału Aktorskiego PWST „Biesy” w reżyserii Karoliny Kirsz. Praca brała udział w wystawie Wymiary Scenografii podczas 4. Festiwalu Nowej Scenografii w Muzeum Śląskim w Katowicach. Adrianna Matwiejczuk realizuje również projekty filmowe, zarówno jako scenograf jak i kostiumograf.W Teatrze Rozrywki zaprojektowała scenografię i kostiumy do Żywotów świętych osiedlowych wg L. Amejko.Foto: Artur Wacławek
Muzyk, performer, łączący akustykę z elektroniką. Sam o sobie mówi: „Kontrabasista, kompozytor, dźwiękowy chuligan. (…) Inspirują mnie ludzie, sytuacje, miejsca, kolory, zapachy i inne rzeczy związane z moim życiem. Mnóstwo melodii i struktur muzycznych przechodzi w moim umyśle dość szybko... Niektóre utwory inspirowane są dźwiękami miasta; inne są związane z miejscami i ludźmi.” Interesuje się szeroko pojętą muzyką. Swoje dźwięki składa w całość bazując na wrażeniach emocjonalnych i pulsie. Łącząc akustykę z elektroniką, wciąż poszukuje nowego brzmienia.Współtworzy głownie projekty autorskie (3FoNIA, Modular String Trio, Gabinet Masażu Ucha Wewnętrznego, Jachna/Mazurkiewicz/Buhl, Mikołaj Trzaska/Jacek Mazurkiewicz). Zajmuje się udźwiękowieniem, komponowaniem i produkcją muzyki do filmów i spektakli teatralnych. Prowadzi autorskie warsztaty dźwiękowe i muzyczne. Jego ostatnia aktywnością jest praca w kierunku wykorzystania prądu z roślin do celów muzycznych w laboratorium UMCS w Lublinie. Współpracował z wieloma polskimi i zagranicznymi artystami, takimi jak: Daniel Levin, Rob Brown, Giridhar Udupa, Mikołaj Trzaska, Andrzej Przybielski, Patryk Zakrocki, Tomasz Dąbrowski, Andrew Drury, Michael Zerang, Pulsarus, Słoma, Jacek Kleyff, Stanisław Soyka, Warsaw Improvisers Orchestra. Jacek Mazurkiewicz jest kompozytorem muzyki do spektakli:– Koziołek Matołek K. Makuszyńskiego i M. Walentynowicza w Teatrze na Woli im. T. Łomnickiego w Warszawie (2011),– Serce Sióstr w Teatrze Tańca Inoj (2014),– Wspomnienia Aurelii w Grotest Matu Theatre (2015),– One same K. Kirsz w Teatrze Żydowskim w Warszawie (2015),– Ulotny K. Kirsz (2015), – Joanna.Johanna.Johanan w Teatrze Małe Mi (2017), – Skrzywienie kręgosłupa I. Lausund w Teatrze im. W. Horzycy w Toruniu (2017),– Żywoty świętych osiedlowych wg L. Amejko.Foto: Artur Wacławek
Absolwentka Wydziału Reżyserii Akademii Teatralnej im. Aleksandra Zelwerowicza w Warszawie (2012) i Wydziału Filozofii Uniwersytetu Wrocławskiego (2005). Ukończyła również Wydział Wiedzy o Teatrze w Akademii Teatralnej (2008). W latach 2007-2008 stypendystka Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego za osiągnięcia naukowe oraz laureatka stypendium dla osób zajmujących się twórczością artystyczną Biura Kultury miasta ST. Warszawy(2011). Była asystentką reżysera, Michaela Marmarinosa w stołecznym Teatrze Dramatycznym oraz asystentką Piotra Cieplaka w Teatrze Żydowskim w Warszawie. Dorobek reżyserski Karoliny Kirsz obejmuje m.in.:– Pułapkę T. Różewicza w Teatrze Studio w Warszawie (w ramach cyklu Studio in Progress, 2011),– Zimę w czerwieni A. Rappa w Teatrze Rampa/Scena Eksperymentalna w Warszawie (2011),– Końce świata M. Beckera (2012) oraz 69 (2014) I. Bauersimy (sfinansowane przez Fundację Współpracy Polsko- Niemieckiej i Ambasadę Republiki Federalnej Niemiec),– Dotknij wiatru, dotknij wody A. Oza (2014), One same (2015), Szoszę I. B. Singera (2015) – wszystkie w Teatrze Żydowskim w Warszawie,– Jestem swoją własną żoną D. Wrighta w Teatrze WARSawy (2014),– Biesy F. Dostojewskiego w PWST Kraków - Filia we Wrocławiu Wrocław (2015),– Skrzywienie kręgosłupa I. Lausund w Teatrze im. W. Horzycy w Toruniu (2017). Od roku 2011 reżyserowała także serię czytań performatywnych, m.in. dramatów:– Cnoty zachodniej cywilizacji A. Grabowskiego w Teatrze Studyjnym w Łodzi,– I życie toczy się dalej M. Berg oraz Każdemu według zasług S. Hassler i P. Turrini w Teatrze Żydowskim w Warszawie,– Dyrygent jazzowy W. Sretera w Teatrze Konsekwentnym w Warszawie,– Liebrecht oraz Pracę cyfrową przy taśmie P. Kraxnr w Teatrze Studio w Warszawie,– Album ślubny G. Karnad w Teatrze Capitol w Warszawie,– Cyjanek o piątej P. Kohouta (Fundacja Rozwoju Teatru Nowa Fala),– Fragmenty dramatów Rolanda Schimmelpfeniga oraz Uwodziciel R. Paczochy w Teatrze Powszechnym w Warszawie,– Podróż do Ohio G. Baryllego oraz Pozory nie mylą S. Lacka w Teatrze WARSawy,– Listy miłosne do Adolfa Hitlera (JCC Warszawa). Od 2013 roku jest asystentem na Wydziale Reżyserii Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie. Karolina Kirsz jest laureatką pierwszej nagrody na 12. Międzynarodowym Festiwalu ZDARZENIA im. J. Szajny w Tczewie za spektakl Zima w czerwieni A. Rappa (2011).W Teatrze Rozrywki wyreżyserowała Żywoty świętych osiedlowych we własnej adaptacji książki Lidii Amejko.Foto: Artur Wacławek
Reżyser, tłumacz, teatrolog. Od 2017 r. związany z Teatrem Syrena w Warszawie – najpierw jako dyrektor, a od 2020 r. jako zastępca dyrektorki ds. artystycznych. Debiutował na profesjonalnej scenie w 2015 r. w Gliwickim Teatrze Muzycznym musicalem „Rodzina Addamsów” Andrew Lippy we własnym tłumaczeniu, za który otrzymał prestiżową nagrodę Złota Maska w kategorii najlepszy reżyser. Przedstawienie zostało również uznane za najlepszy spektakl roku przez kapitułę Teatralnej Nagrody Muzycznej im. Jana Kiepury. Wyreżyserował ponad 10 musicali w teatrach w całej Polsce m.in. „Czarownice z Eastwick”, „Rodzina Addamsów”, „Next to normal”, „Rock of Ages” i „Matylda”, „Nine”. Jako tłumacz przełożył m.in. libretta musicali „Kobiety na skraju załamania nerwowego”, „Hair”, „Tarzan”, „Ragtime”, „Przebudzenie wiosny”, „42 ulica”, „High School Musical”, „School of Rock” i wiele innych.
W latach 2002-14 był kierownikiem literackim Gliwickiego Teatru Muzycznego. Absolwent kulturoznawstwa na Uniwersytecie Śląskim oraz reżyserii teatru muzycznego na krakowskiej PWST i Akademii Muzycznej. Jest doktorem nauk humanistycznych, aktywnie działa na polu naukowym. Pracował jako adiunkt w Instytucie Nauk o Kulturze i Studiów Interdyscyplinarnych Uniwersytetu Śląskiego (2010-17), wykładał na University of Washington w Seattle (2012-13) oraz na Wydziale Artes Liberales Uniwersytetu Warszawskiego (2014-15). Stypendysta Fulbrighta. W 2010 r. opublikował książkę „Musical nad Wisłą”, pierwszą i dotąd jedyną monografię polskiego musicalu. Autor kilkudziesięciu artykułów na temat musicalu w książkach i czasopismach w Polsce i za granicą. Obecnie prowadzi zajęcia na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, a w Teatrze Syrena podcast „Nawet lubię musicale”, w którym przybliża największe triumfy i klapy na West Endzie i Broadwayu.
Dla Teatru Rozrywki przetłumaczył musical „Jak odnieść sukces w biznesie, zanadto się nie wysilając” oraz „Zakonnica w przebrani”.
„School of Rock” to pierwszy musicalu, który wyreżyseruje na deskach Teatru Rozrywki w Chorzowie.
W recenzjach z granych przez niego spektakli, krytycy do jego nazwiska dodają przymiotniki: rewelacyjny, brawurowy, jak zwykle znakomity. Nic dziwnego, bowiem Tomasz Steciuk jest jednym z najlepszych polskich aktorów musicalowych. Absolwent Państwowego Studium Wokalno-Aktorskiego im. D. Baduszkowej przy Teatrze Muzycznym w Gdyni. Od 1990 roku związany z Teatrem Muzycznym w Gdyni. Już w czasie studiów zagrał rolę Mariusza w Nędznikach, Perczyka w Skrzypku na dachu i Chino w West Side Story. Na gdyńskiej scenie był wykonawcą głównych ról w musicalach: Evita (Che) i Jesus Christ Superstar (Judasz). Grał główne role w licznych przedstawieniach muzycznych, m.in. Czarnoksiężnik z krainy Oz, Wichrowe wzgórza i Szachy. W 1994 został laureatem Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu. Od 2000 roku aktor Teatru Muzycznego Roma w Warszawie, w którym zagrał takie role jak: Szef w Miss Saigon, Anioł w Grease, Kot Gus w Kotach, Pan Kleks i Filip Golarz w Akademii Pana Kleksa, Upiór w Upiorze w Operze, Thenardier w Les Misérables czy Dżin w Aladynie. Zagrał brata No Moe w musicalu Pięciu braci Moe w reżyserii Olafa Lubaszenko, był również odtwórcą roli Laurentego w musicalu Janusza Józefowicza Romeo i Julia (Teatr Studio Buffo w Warszawie). W Operze i Filharmonii Podlaskiej w Białymstoku powierzono mu role Janusza Korczaka w musicalu Korczak, Upiora i dyrektora opery Andre w Upiorze w Operze, karczmarza Mordkę w Skrzypku na dachu oraz Wiktora Komarowskiego w musicalu Doktor Żywago. Był odtwórcą głównej roli Gomeza Adamsa w Rodzinie Addamsów (Gliwicki Teatr Muzyczny, Teatr Syrena w Warszawie). Współpracuje również z Teatrem Muzycznym w Poznaniu, gdzie zagrał Juana Perona w Evicie, Piłata w Jesus Christ Superstar i Curtisa w Zakonnicy w przebraniu. Osobną sferą jego aktywności zawodowej jest praca w dubbingu filmowym, gdzie stworzył blisko sto kreacji, takich jak Prosiaczek w Disney’owskim Kubusiu Puchatku, Szeregowy w Pingwinach z Madagaskaru, czy role w filmach: Happy Feet: Tupot małych stóp, Charlie i fabryka czekolady, Disco Robaczki, Shrek, Lorax i in. W bogatej kolekcji ról ma także postaci w polskich serialach telewizyjnych, takich jak: Miodowe Lata, Król Przedmieścia, Klan i in. Role gościnne w Teatrze Rozrywki: – Fagin w musicalu Oliver! L. Barta,– J. B. Biggley w musicalu Jak odnieść sukces w biznesie, zanadto się nie wysilając F. Loessera. Foto: Daria Woszek
Członek zespołu baletowego Teatru Rozrywki od września 2017 r.Tańczy w musicalach:– Bulwar Zachodzącego Słońca A. L. Webbera,– Jak odnieść sukces w biznesie, zanadto się nie wysilając F. Loessera,– Kot w butach J. Bończyka i Z. Krzywańskiego,– Młody Frankenstein M. Brooksa,– Pinokio. Il grande musical P. Ronchettiego i S. Marconiego,– Tootsie D.Yazbeka.Gra rolę Dyzia w musicalu Koty A. L. Webbera oraz Pierre'a Curie w widowisku tanecznym Curie - trzy kolory A. Żymełki.Foto: Artur Wacławek
Aktor teatralny, dubbingowy, magister sztuki. Absolwent Akademii Sztuk Teatralnych im. S. Wyspiańskiego w Krakowie (Filia we Wrocławiu) oraz Akademii Sztuk Scenicznych w Poznaniu. Ponadto jest absolwentem Uniwersytetu Ekonomicznego na kierunku podyplomowym menadżer kultury. Ma w dorobku udział, jak i wyróżnienia, w spektaklach, turniejach tanecznych AST i festiwalach teatralnych, działalność w kole naukowym uczelni, a także doświadczenia konferansjerskie. Spektakl dyplomowy Cesky diplom w reżyserii Piotra Ratajczaka zaowocował współpracą z Teatrem im. J. Kochanowskiego w Opolu. W latach 2022/23 zadebiutował gościnnie w Krakowskim Teatrze Variete w Variete’s Great Revue w reżyserii Eweliny Adamskiej-Porczyk i Krzysztofa Tyszko jako czarujący Konsjerż oraz w Teatrze Syrena w Warszawie, w spektaklu Rodzina Addamsów w reżyserii Jacka Mikołajczyka i Tomasza Steciuka, w roli Lucasa. Jako aktor dubbingowy ma na koncie role w serialach animowanych produkowanych dla telewizji Polsat i serwisu Netflix. Role na chorzowskiej scenie:
– Motl Kamzoil w Skrzypku na dachu J. Bocka, J. Steina i S. Harnicka, – Jenkins w musicalu Jak odnieść sukces w biznesie, zanadto się nie wysilając F. Loessera, – Achim w Bajce o małym złomiarzu M. Cierzniaka (Scena Inicjatyw Artystycznych PO GODZINACH), – Mieszkaniec I, Proboszcz, Saper, Eryk, 1/2 Nowaka, Młody Doktorant w Żywotach świętych osiedlowych wg L. Amejko, – Zygmunt II August w spektaklu Stańczyk. Musical J. Czaplińskiego, – Bernardo w musicalu familijnym Zorro J. Bończyka i Z. Krzywańskiego, – Igor w Młodym Frankensteinie M. Brooksa, T. Meehana, – Clifford Bradshaw w musicalu Cabaret J. Masteroffa, J. Kandera i F. Ebba, – George Pigden w farsie Hotel Westminster R. Cooneya, – Joey w musicalu Zakonnica w przebraniu A. Menkena, – Gniewko/Radek w bajce Pozaziomki, czyli kosmiczna przygoda P. Kowańskiej, – Syn Aliny w widowisku muzycznym Janowska. Synowie Aliny M. Zabłockiego, – Pinokio w musicalu Pinokio. Il grande musical P. Ronchettiego i S. Marconiego, – Michael / Dorothy w musicalu Tootsie D. Yazbeka, – Ned w musicalu School of rock Andrew L. Webbera.
W 2020 roku zadebiutował jako asystent reżysera i w dalszym ciągu realizuje się na tym stanowisku.
Za rolę Pinokia w musicalu Pinokio. Il grande musical otrzymał nominację do Nagrody Artystycznej ZŁOTE MASKI 2021 w kategorii AKTORSTWO ZA ROLĘ WOKALNO-AKTORSKĄ. Za osiągnięcia artystyczne oraz sceniczną charyzmę otrzymał nominację do Nagrody Osobowość Roku 2023 w kategorii Kultura. Za rolę Michaela/Dorothy w musicalu Tootsie otrzymał nominację do Nagrody Artystycznej ZŁOTE MASKI 2023 w kategorii AKTORSTWO ZA ROLĘ WOKALNO-AKTORSKĄ oraz nominację do XVIII Teatralnych Nagród Muzycznych im. Jana Kiepury w kategorii NAJLEPSZY WOKALISTA MUSICALOWY.