Scenografka, kostiumografka, reżyserka świateł, edukatorka sztuki. Ważne jest dla niej to, co tworzy i dlaczego to robi.
Współautorka scenografii i autorka kostiumów m.in. do spektakli: Korzeniec, Koń, kobieta i kanarek, Siódemka (Teatr Zagłębia), Był sobie Polak, Polak, Polak i diabeł, Wujek 81. Czarna ballada, Wilqu Superbohater (Teatr Śląski im. Stanisława Wyspiańskiego w Katowicach), 1946, (Teatr Żeromskiego w Kielcach), Kariera Artura Ui (Teatr im. J. Słowackiego w Krakowie), Między ustami a brzegiem pucharu (Teatr Zagłębia). Autorka scenografii: Schwarzcharakterki (Teatr Żeromskiego w Kielcach), Środula Krajobraz Mausa (Teatr Zagłębia), Niemęski (Teatr Stary), Chłopi (Teatr Ludowy), Bajtle (Teatr Naumiony), Mitologia. Nie chce mi się nic nie robić (Teatr Żeromskiego w Kielcach), Królewna Śnieżka (Teatr Mały, Tychy).
Laureatka Złotej Maski za scenografię i kostiumy w spektaklach: Wilqu Superbohater i Między ustami a brzegiem pucharu.
Prowadzi autorską pracownię kreatywną w Starochorzowskim Domu Kultury, gdzie stara się inspirować do tworzenia sztuki dzieci, młodzież i dorosłych.
Ukończyła malarstwo na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach, studia podyplomowe z projektowania ubioru na Akademii Sztuk Pięknych w Łodzi.fot. Artur Wacławek
Reżyserka teatralna i filmowa. Absolwentka Wydziału Reżyserii Akademii Teatralnej im. A. Zelwerowicza w Warszawie i Szkoły Wajdy.
Ważniejsze spektakle teatralne: Freddie (Teatr Studio, Warszawa), Cukier Stanik Z. Rudzkiej (Teatr Telewizji) Humanka J. Murawskiego (Teatr Polski, Bielsko-Biała), Pustostan M. Prześlugi (Teatr Polski, Bielsko-Biała); Ciało Bambina Z. Bojdy (Teatr Polski Bielsko-Biała), Utracona cześć Barbary Radziwiłłówny J. Murawskiego (Teatr Nowy, Łódź), Wyspa Kalina Z. Bojdy (Teatr Polski, Bielsko-Biała), 108 kostek cukru Z. Bojdy (Teatr im. J Szaniawskiego, Wałbrzych).
Jej spektakle były pokazywane i nagradzane na licznych festiwalach. Prezentowano je także w ramach programu Teatr Polska.
Agata Puszcz na swoim koncie ma również reżyserię teatrów telewizji, filmów i programów telewizyjnych. Jest laureatką nagród i wyróżnień takich jak: najlepszy film na B3 Biennale of Moving Pictures, (Frankfurt 2020), Gold Remi w kategorii najlepszy film w Houston (Worldfest Independent Film Festival 2016) Nagrody Rektora AT (Teatrotekafest 2017), Papaya Young Directors (2015). Finalistka konkursu scenariuszowego Script Pro 2017. Laureatka konkursu Script Wars (2024). Uczestniczka Atelier Scenariuszowego.fot. Artur Wacławek
Absolwentka wydziału Reżyserii Dramatu (specjalizacja dramaturgia) w krakowskiej Akademii Sztuk Teatralnych im. Stanisława Wyspiańskiego, słuchaczka podyplomowych Gender Studies IBL PAN, uczestniczka warsztatów teatralnych Laboratorium Dramatu Nowe Epifanie, kursu Laboratorium Nowych Praktyk Teatralnych na Uniwersytecie Humanistycznym SWPS we współpracy z Nowym Teatrem w Warszawie.
Wystawiane, publikowane dramaty: Ciało Bambina (Teatr Polski w Bielsku Białej) – w spisie „najlepszy / najlepsza (dramat) 2018”; Wyspa Kalina (TP w Bielsku Białej, spektakl nagrodzony podczas XVIII Festiwalu Dramaturgii Współczesnej Nagrodą Publiczności, Nagrodą Młodych); 108 kostek cukru (Teatr Dramatyczny im. J. Szaniawskiego w Wałbrzychu), Jezioro (Teatr Dramatyczny w Warszawie), Wyspa (Teatr im. W. Horzycy w Toruniu), Szkubaczki (półfinał GND), seria dramatów o polskich księżniczkach (Nie jestem twoją córką Mieszko w półfinale GND / wydany w zbiorowej publikacji Teatr Starego w Krakowie Młod(sz)a Polska), adaptacja powieści Martyny Bundy Nieczułość pod tym samym tytułem (Teatr Wybrzeże w Gdańsku) i inne.
Rezydencja artystyczna Sommerblut Festival: Face to Faith 2022, rezydencja literacka AiR Goyki 2023, Stypendium Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego na rok 2020 w dziedzinie literatura, Atelier Scenariuszowe VI edycja.fot. Artur Wacławek
Aktorka, wokalistka, instruktorka wokalna. Jest absolwentką studiów I i II stopnia Akademii Muzycznej w Łodzi na specjalności musical. W 2025 roku podczas uroczystego posiedzenia senatu uczelni otrzymała dyplom „Primus in Artibus” dla najlepszej absolwentki studiów magisterskich za osiągnięcia w roku akademickim 2023/2024.
Jej doświadczenie sceniczne obejmuje liczne produkcje teatralne m.in.: Pilot i Mały Książę – cyber musical, reż. West Hyler (Katowice / zespół wokalno-taneczny), Prometeusz, reż. Kamil J. Przyboś (spektakl objazdowy / rola Mojry), Pinokio, reż. Kamil J. Przyboś (ATM Wrocław Scena na Bielanach / zespół wokalno-taneczny).
Od 2020 pracuje jako instruktorka zajęć wokalnych w Młodzieżowej Akademii Musicalowej we Wrocławiu, której jest absolwentką. W tym samym roku rozpoczęła współpracę ze studiem Iyuno SDI, regularnie użyczając swojego głosu w produkcjach dubbingowych filmów i seriali m.in. dla Disney+ czy HBO Max.
Jest laureatką III miejsca oraz zdobywczynią nagrody specjalnej Teatru Muzycznego Adria podczas Ogólnopolskiego Festiwalu Piosenki Musicalowej Adria 2024. W 2025 rozpoczęła współpracę z Teatrem Variete Muza w Koszalinie jako wokalistka podczas trasy koncertowej Mamma Mia: Tribute to ABBA.
Współtworzy zespoły wokalne: Wroclove Musical Choir oraz The Fentress Experience Singers.
W Teatrze Rozrywki w Chorzowie występuje gościnnie jako Promyczek w musicalu Koty w reżyserii Jakuba Szydłowskiego.Foto: Artur Wacławek
Scenografka, kostiumografka, malarka.
Mawia, że: „Światło w spektaklu pełni kolosalną rolę. Budujemy nim wszystkie nastroje, podkreślamy i akcentujemy kolejne sytuacje, wyciszamy lub wręcz przeciwnie – podnosimy napięcie. Dobry oświetleniowiec jest jak malarz. Przy pomocy światła reflektorów maluje pejzaże, sceny zbiorowe i portrety. Tyle, że jego dzieła nie przechodzą do historii. Żyją kilka chwil…”.
Studentka projektowania graficznego na Akademii Sztuk Pięknych w Katowicach. Stypendystka Ministra Kultury i Dziedzictwa Narodowego na rok 2024/2025. Współpracuje z Laboratorium Badań nad Szczęściem, dążąc do tworzenia przyjaznej przestrzeni akademickiej dla studentów.
Jej prace projektowe i audiowizualne były prezentowane na licznych krajowych oraz międzynarodowych przeglądach i konferencjach. W działalności twórczej stawia na eksperyment i poszukuje nieszablonowych rozwiązań.
Poza sztuką i projektowaniem uwielbia czytać oraz układać puzzle.
Aktor, reżyser, kompozytor, pieśniarz, grajek, łakomczuch.
Jako aktor współpracuje z deskami teatralnymi, kamerami i innymi takimi, dzięki którym może się wypowiedzieć, pobawić i popracować.
Komponuje muzykę do spektakli teatralnych, widowisk i piosenek, które mają wpaść w uszy i poruszyć serca tych, co zechcą ich posłuchać.
Wyróżniony finalista 44. Przeglądu Piosenki Aktorskiej we Wrocławiu.
Do 30 kwietnia 2025 roku etatowy aktor w Teatrze Dramatycznym im. Aleksandra Węgierki w Białymstoku. Następnie otwiera się na świat i wyrusza poszukiwać i realizować następne artystyczne wygibasy.
Absolwent Państwowego Policealnego Studium Wokalno-Aktorskiego im. Danuty Baduszkowej w Gdyni.
Grał w Teatrze Muzycznym w Gdyni w spektaklach Mury Jerycha w reżyserii Wojciecha Kościelniaka, Hairspray, reż. Bernard Szyc i Cud albo Krakowiaki i Górale, reż. Michał Zadara.
Już jako student zadebiutował rolą Chandlera Binga w spektaklu Friends – The Musical Parody w reżyserii Agnieszki Płoszajskiej w Teatrze Muzycznym w Toruniu, w którym gra również w musicalu Mikołajek w roli najgorszego ucznia w szkole, Kleofasa.
Natana można zobaczyć również w Teatrze Muzycznym w Łodzi w roli początkującego, ale bardzo zaangażowanego w śledztwo Agenta Dollara w musicalu Catch Me If You Can w reżyserii Jakuba Szydłowskiego, w spektaklu Madagascar w roli Króla Juliana, Skrzypek na dachu w roli Mendla oraz w Les Miserables czy Pretty Woman.
Zdobył nagrodę za najlepszą rolę pierwszoplanową męską w spektaklu Igraszki z diabłem na międzynarodowym festiwalu młodzieżowych zespołów teatralnych.
Swoją pasję związaną z teatrem rozwijał też na innych płaszczyznach takich jak charakteryzacja, wliczając w to perukarstwo, fryzjerstwo a także SFX – Efekty Specjalne.
Trębacz