Grafik, animator, czasem scenograf. Ma ponad 20 lat doświadczenia w branży kreatywnej. Karierę zawodową zaczynał w TVP Katowice jako grafik komputerowy i asystent scenografa. Ukończył kierunek projektowanie architektoniczne.
Nabywał doświadczenia przy wielu produkcjach filmowych, telewizyjnych i teatralnych u boku cenionych reżyserów, między innymi Lecha Majewskiego i Macieja Pieprzycy oraz scenografów Joanny Machy, Katarzyny Sobańskiej oraz Grzegorza Policińskiego.
Prowadzi własną firmę graficzną. Opracował animacje do takich spektakli jak: Rodzina Adamsów (Teatr Muzyczny w Poznaniu), Pamiętnik znaleziony w Saragossie, Tootsie (Teatr Rozrywki w Chorzowie), Jesus Christ Superstar (Teatr Muzyczny w Łodzi), Przypadki Robinsona Crusoe (Teatr Muzyczny Roma w Warszawie), Cyrano de Bergerac, Lamaila (Teatr Wielki w Łodzi), Kapitan Żbik i żółty saturator (Teatr Syrena w Warszawie), Czarny Szekspir ( Teatr Syrena w Warszawie), Księga Dżungli (Teatr Muzyczny Roma w Warszawie), Bitwa o Tron (Teatr Syrena w Warszawie), Międzynarodowy Konkurs Dyrygentów im. Grzegorza Fitelberga (Filharmonia Śląska) oraz wielu innych.
Jest również autorem wielu czołówek, opraw programów telewizyjnych i sportowych, realizowanych na antenach telewizyjnych, a także licznych projektów i realizacji eventowych i scenograficznych.
Kontrabasistka oraz basistka elektryczna, studentka klasy kontrabasu prof. dr hab. Jacka Meiry oraz dr Grzegorza Piaseckiego w Nysie, a następnie na Akademii Muzycznej im. Karola Lipińskiego we Wrocławiu.
Laureatka Grand Prix School And Jazz Festival 2017 oraz indywidualnego wyróżnienia na międzynarodowym festivalu Jazz Fontanas. Zdobyła główną nagrodę młodego popularyzatora muzyki polskiej wraz z Rafał Jackiewicz Quintet, z którym koncertowała na Litwie, Łotwie i w Estoni.
Kontrabasistka w projekcie aktorki Małgorzaty Wojciechowskiej, Paweł Lisiecki Trio, Bohdan Janeczek Quintet oraz basistka zespołu Ani to projekt.
Jako muzyk sesyjny i orkiestrowy współtworzyła takie przedsięwzięcia jak festiwal Do Re Mi oraz musicalową adaptację Wesela w reżyserii Wojciecha Kościelnika.
Z Teatrem Rozrywki współpracuje od września 2022 r.Foto: Artur Wacławek
Studiował dyrygenturę symfoniczno-operową w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie profesora Szymona Bywalca, w Łotewskiej Akademii Muzycznej im. Jazepsa Vitolsa w Rydze w klasie profesora Andrisa Vecumnieksa oraz w Estońskiej Akademii Muzyki i Teatru w klasie profesora Arvo Volmera. Koncertował w Polsce, Europie oraz Ameryce Północnej. Jako dyrygent współpracował i koncertował z takimi orkiestrami jak: Śląska Orkiestra Kameralna, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Śląskiej w Katowicach, Orkiestra kameralna Filharmonii Rybnickiej, Akademicka Orkiestra Symfoniczna im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, Chór Mieszany i Orkiestra Symfoniczna Łotewskiej Akademii Muzycznej im. Jazepsa Vitolsa w Rydze, EAMT Sinfonietta w Tallinie oraz Orkiestra Muzyki Nowej. W ciągu ostatnich lat swoje umiejętności dyrygenckie doskonalił także pod okiem takich dyrygentek i dyrygentów jak: Marin Alsop, Mirosław Jacek Błaszczyk, Zbigniew Graca, Vello Pähn czy Paul Mägi. W marcu 2020 roku zdobył wyróżnienie na III Ogólnopolskim Konkursie Studentów Dyrygentury im. Adama Kopycińskiego we Wrocławiu. W sezonie artystycznym 2021/2022 był dyrygentem-rezydentem Orkiestry Muzyki Nowej, którą poprowadził podczas koncertów w Sali Koncertowej Akademii Muzycznej w Katowicach oraz w Sali Koncertowej Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia w Katowicach. Brał także udział w przygotowaniu wielu koncertów oraz sesji nagraniowych podczas których miał okazję pracować z takimi wybitnymi solistkami i solistami jak: Joanna Freszel (Polska), Michele Marelli (Włochy) czy Jakob Kullberg (Dania). Obecnie jest dyrygentem Polskiej Młodzieżowej Orkiestry Symfonicznej w Bytomiu.W Teatrze Rozrywki jest aranżerem i dyrygentem w koncercie sylwestrowym 2022/2023 Zatańczmy!Foto: Marek Bebłot
Urodził się 1 stycznia 1938 roku w Balicach. Ukończył studia na Wydziale Aktorskim Państwowej Wyższej Szkoły Filmowej, Telewizyjnej i Teatralnej im. Leona Schillera w Łodzi (1961) oraz na Wydziale Reżyserii Dramatu Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie (1979). W teatrze zadebiutował w 1960 roku rolą Puka w inscenizacji „Snu nocy letniej” Williama Shakespeare'a w Teatrze Powszechnym w Łodzi. W czasie studiów zagrał w filmie „Szatan z 7. klasy”, wcielając się w główną rolę - Adama Cisowskiego. Grał w teatrze telewizji, serialach, radiu.
Był związany artystycznie z wieloma teatrami w Polsce, m.in. z Teatrem Polskim w Poznaniu, Teatrem im. Juliusza Słowackiego w Krakowie, Bałtyckim Teatrem Dramatycznym w Koszalinie, Teatrem Dramatycznym w Białymstoku, Teatrem im. Stefana Żeromskiego w Kielcach i Teatrem Narodowym w Warszawie. Z Teatrem Rozrywki współpracował w latach 80/90, gdzie wyreżyserował znane i lubiane spektakle:- Muzyka: Kurt Weill (1989 r.),- Rozkoszna wojna (1990 r.),- Muzyka: Werner Richard Heymann (1991 r.),- Kaczo (1993 r.), - Kurt Tucholsky: Duże z pianką (1993 r.), - Na szkle malowane (1999 r.).Józef Skwark zmarł 25 listopada 2022 roku.Zdjęcie zostało udostępnione przez: AKPA Polska Press Spółka z o.o.
Pisarka, scenarzystka, dziennikarka, tłumaczka z języka angielskiego i rosyjskiego, autorka sztuk teatralnych. Przełożyła sztukę Colina Higginsa pt. Harold i Maude.
Z wykształcenia antropolożka i technolożka gastronomii, z zawodu graficzka. Zajmowała się głównie sferą wizualną konferencji i wydarzeń masowych. Od siedmiu lat jej projekcje oraz animacje uzupełniają produkcje spektakli w całej Polsce, a także słuchowiska audiowizualne w sieci. Współpracowała m.in. z teatrami we Wrocławiu, Warszawie, Słupsku, Lublinie i Szczecinie.W Teatrze Rozrywki stworzyła wizualizacje do spektaklu Harold i Maude C. Higginsa.Foto. Zuzanna Piekarska
Dramatopisarz i reżyser, filolog polski (studia magisterskie i doktoranckie ukończył na Uniwersytecie Wrocławskim), absolwent Wydziału Reżyserii Dramatu warszawskiej Akademii Teatralnej. W latach 2003-2005 był kierownikiem literackim w Teatrze im. Wandy Siemaszkowej w Rzeszowie, a od 2004 do 2005 roku był konsultantem programowym w Teatrze im. Adama Mickiewicza w Częstochowie. W latach 1997-2002 publikował swoje teksty w Teatrze, Dialogu i Notatniku Teatralnym.
Obecnie jest wykładowcą Wydziale Lalkarskim we Wrocławiu Państwowej Wyższej Szkoły Teatralnej im. Ludwika Solskiego w Krakowie, ze stopniem profesora uczelnianego.
Jest autorem 20 dramatów: Katarantka, Historia pewnej miłości, 111, 3x2, Dobrze, Cięcie, Eu, C(r)ash Europe, Świat jest skandalem, Wszystko się uda, Idę tylko zimno mi w stopy, Moja Abba, Sex machine, Futbolistki, Idę tylko zimno mi w stopy, Nieczystość, Faust, Wojna Dziecko Matka, Mojżesz, Remiks, Hiob, Bóg i proch, Jezus przyszedł, Exodus, Kiedy byłem małym chłopcem, Pięknie jest żyć, End of Tolerance, Gomora, Conrad / Wyspiański, Michał Anioł.
Jest autorem sztuk dla dzieci: Zostań przyjacielem, Śpiąca królewna, Brygada Misiek, Aya znaczy miłość, Mity greckie, Gwiazdka i chłopiec, Królewna Śnieżka.
Jego sztuki są przetłumaczone na język angielski, niemiecki, francuski, włoski, rosyjski, czeski, węgierski i bułgarski.
Sztuki autorskie miały swoje premiery w Niemczech, Francji, na Węgrzech i we Włoszech.
Reżyserował na deskach polskich scen w Warszawie, Białymstoku, we Wrocławiu, w Łodzi, Rzeszowie, Częstochowie, Gdyni, Opolu, Jeleniej Górze, Zielonej Górze, Koszalinie, Szczecinie, Kielcach, Radomiu.
Jest twórcą radiowym. Zrealizował 15 słuchowisk na podstawie swoich tekstów oraz klasyki dramatu. Zdobył nagrody na Festiwalu Dwa Teatry w Sopocie za słuchowiska Matka i lampart, Kartoteka, Moja Abba, Sex machine, Śmierć w Wenecji, Idę tylko zimno mi w stopy, Mojżesz, Remiks.
Jest reżyserem, a także skomponował muzykę do spektaklu Harold i Maude w Teatrze Rozrywki.Foto: Artur Wacławek
Obecnie jest studentem 5 roku dyrygentury symfoniczno-operowej w Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie dra hab. prof. AM Szymona Bywalca. W 2022 roku uzyskał tytuł magistra prawa na Uniwersytecie Śląskim, broniąc pracy pt. Muzyka klasyczna w świetle prawa autorskiego i praw pokrewnych. Dwukrotnie otrzymał stypendium Rektora Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach dla najlepszych studentów.
Jako dyrygent miał okazję współpracować z takimi zespołami jak: Śląska Orkiestra Kameralna, Narodowa Orkiestra Symfoniczna Polskiego Radia w Katowicach, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Zielonogórskiej, Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Śląskiej, MASO „Slobozhansky” z Charkowa, Orkiestra Teatru Rozrywki w Chorzowie, Akademicka Orkiestra Symfoniczna im. Karola Szymanowskiego w Katowicach, Deutsch-Polnisches Jugendorchester Frankfurt (Oder). Prowadzi również Orkiestrę Symfoniczną PSM im. Ludomira Różyckiego w Gliwicach.
W sezonie artystycznym 2023/2024 dyrygent-rezydent w Operze Krakowskiej w ramach programu Narodowego Instytutu Muzyki i Tańca.
Uczestniczył w wielu kursach mistrzowskich prowadzonych m.in. przez: Massimiliano Caldiego, Tomasza Bugaja, Tomasza Tokarczyka, Mieczysława Gawrońskiego, Zbigniewa Gracę czy Jerzego Salwarowskiego. W 2023 roku uczestniczył także w prestiżowych kursach z Marin Alsop oraz Narodową Orkiestrą Symfoniczną Polskiego Radia w Katowicach. Jest czynnym uczestnikiem konferencji i sesji naukowych takich jak: IX Ogólnopolska Studencko-Doktorancka Konferencja Naukowa Neofonia Poznań 2020, czy I Interdyscyplinarna Konferencja Studencka Katowice 2022. Od 2021 roku aktywnie współpracuje z NOSPR w Katowicach jako prelegent.
W Teatrze Rozrywki dyryguje w musicalu Zakonnica w przebraniu A. Menkena.Foto: Izabela Bajda
Absolwent POSM II stopnia im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie skrzypiec Pana Marka Kowalskiego. Student wydziału wokalno-aktorskiego Akademii Muzycznej im. Karola Szymanowskiego w Katowicach w klasie śpiewu st. wykł. dr hab. Macieja Bartczaka. Jako student wcielił się w rolę Poponela w jednoaktowej operze The boy who grow too fast G. C. Menottiego w reż. Grzegorza Eckerta oraz rolę Polifema w operze Acis i Galatea G.F. Handla w reż. Aleksandry Dziurosz.
Otrzymał wyróżnienie na 23 międzynarodowym konkursie wokalnym IUVENTUS CANTI we Vrablach.
Od 2020 r. kilkakrotnie gościnnie brał udział w projektach Filharmonii Śląskiej takich jak np. Msza Petera Vaksa czy Requiem Giuseppe Verdiego. W tym też miejscu w 2011 roku rozpoczął swoją przygodę ze śpiewem biorąc udział w koncercie z cyklu Młoda Filharmonia gdzie wraz z Orkiestrą Filharmonii Śląskiej pod batutą Macieja Sztora wykonał jeden z utworów muzyki filmowej w koncercie p.t. Muzyka Hollywoodu.
W Teatrze Rozrywki występuje gościnnie w musicalu Koty A. L. Webbera, gdzie śpiewa w zespole wokalnym (off).
Foto: Artur Wacławek