Uczennica I klasy Szkoły Podstawowej nr 1 im. J. Korczaka w Chorzowie. Trenuje gimnastykę sportową w Pałacu Młodzieży w Katowicach; wcześniej uczęszczała na zajęcia plastyczne w MDK Katowice.W przedszkolu Emilia należała do kółka teatralnego i brała udział w różnych licznych przedstawieniach. W międzyprzedszkolnym konkursie plastycznym zajęła III miejsce.W Teatrze Rozrywki występuje jako jedna z uczennic szkoły baletowej w musicalu Billy Elliot E. Johna i L. Halla oraz jako Mały Żyd Wieczny Tułacz w Rękopisie znalezionym w Saragossie J. Potockiego.
Uczeń Szkoły Podstawowej nr 20 im. M. Konopnickiej w Rudzie Śląskiej oraz Zespołu Szkół Muzycznych I i II st. w Rudzie Śląskiej, w klasie fortepianu.Jest zdobywcą I miejsca w Konkursie Muzyki Romantycznej w 2014 r., organizowanym przez Zespół Szkół Muzycznych I i II st. w Rudzie Śląskiej.W 23. Bystrzyckim Konkursie Zespołów Kameralnych otrzymał wyróżnienie.W roku 2015 został rudzkim OMNIBUSEM, Miejskim Mistrzem Ortografii 2015 oraz zakwalifikował się do udziału w plebiscycie "Unikalni 2015" ogłoszonym przez lokalną gazetę "Wiadomości Rudzkie". Plebiscyt ten wygrał w kategorii "Nasza przyszłość".Interesuje się, geografią, historią, archeologią, informatyką, muzyką i tańcem.W Teatrze Rozrywki grał Małego Chłopca w musicalu Billy Elliot E. Johna i L. Halla. O marca 2016 r. gra tytułową rolę.Foto: Tomasz Zakrzewski
Uczeń Państwowej Ogólnokształcącej Szkoły Muzycznej I st. im. S. Moniuszki w Katowicach.Gra na perkusji, lubi też grać w piłkę nożną.Debiutował w Teatrze Rozrywki, w musicalu Oliver! L. Barta, w którym grał jednego z chłopców w przytułku, później członka bandy Fagina. Obecnie gra w katowickim Teatrze Śląskim im. S. Wyspiańskiego małego Bastka Riedla w Skazanym na bluesa P. Andermana i J. Kidawy-Błońskiego oraz młodego Konstantego w spektaklu Morfina S. Twardocha (na zmianę z bratem Karolem). W Teatrze Rozrywki gra Wysokiego Chłopaka w musicalu Billy Elliot E. Johna i L. Halla.
BAŚNIE PANA SZEKSPIRABURZA Morze. Na nim statek miotany wiatrem i zalewany ogromnymi falami, ponieważ trwa burza. Przerażeni pasażerowie walczą o życie. Jest wśród nich Alonzo, król Neapolu, jego syn Ferdynand oraz książę Mediolanu Antonio. Na szczęście wszyscy lądują bezpiecznie na tajemniczej wyspie. Okazuje się, że wyspa jest od kilkunastu lat zamieszkana przez maga Prospera, jego nastoletnią córkę Mirandę, ducha Ariela oraz Kalibana - dzikiego i pokracznego niewolnika. To właśnie Prospero wywołał na morzu sztorm, który przywiódł na wyspę rozbitków. Całe wydarzenie zostało przez niego wcześniej zaplanowane i umyślnie zorganizowane. Jaki nieodgadniony Prospero ma w tym cel? Rychło wychodzi na jaw, że dawno temu był księciem Mediolanu, a jeden z pasażerów statku - Antonio - to jego brat, który podstępem przejął władzę w mieście, wygnawszy Prospera z córką. Tylko dzięki pomocy wiernego sługi Gonzala wygnańcy przeżyli morską podróż rozpadającą się łodzią, którą dotarli na zaczarowaną wyspę. Na wyspie Prospero uwolnił uwięzionego przez wiedźmę Sykoraks ducha Ariela, którego uczynił swoim sługą. Następnie przejął władzę na wyspie od syna wiedźmy, Kalibana. Po latach korzysta z nadarzającej się okazji i z pomocą czarów sprowadza na wyspę swojego brata.... Jak potoczą się dalsze losy rozbitków na zaczarowanej wyspie? Czy Prospero zdoła wybaczyć i zapomnieć swojemu bratu i królowi Neapolu wyrządzone niegdyś krzywdy? Czy wygnańcy i pasażerowie statku powrócą do cywilizowanego świata, czy też pozostaną na wyspie? Jaka przyszłość czeka Mirandę i królewicza Ferdynanda? Czy Ariel i Kaliban odzyskają wolność, a Prospero na powrót stanie się księciem? Odpowiedzi na te i inne pytania znajdziecie w spektaklu, którego scenariusz powstał w oparciu o wybitne wzory angielskich adaptacji szekspirowskich dramatów, przeznaczonych dla dzieci. Wyprodukowana przez Stowarzyszenie Teatralne TESPIS „Burza” to przesycona magią niezwykła opowieść o miłości: ojca do córki i chłopaka do dziewczyny, a także o władzy, która nierozsądnie używana powoduje nieodwracalne straty i sieje niezgodę. To również spektakl o zamiłowaniu do sztuki, która pozwala kreować najdziwniejsze światy, i to nie tylko w wyobraźni twórcy. Czyż tajemnicza wyspa nie jest jednym z takich światów? I czyż, dzięki sztuce, nie mamy możliwości sprawdzić, jak tam jest? No właśnie - mamy! Dlatego serdecznie zapraszamy wszystkich na „Burzę” - jedyny taki spektakl w Polsce! Twórcy spektaklu: Henryk Adamek - reżyser, autor adaptacji scenicznych. Twórca ponad sześćdziesięciu realizacji teatralnych w kraju i za granicą. Najczęściej reżyseruje teksty dramaturgów współczenych. Laureat wielu nagród, w tym odznaki „Zasłużony dla Kultury Polskiej” oraz Złotej Maski. Wojciech Jankowiak – scenograf teatralny, telewizyjny i filmowy. Wykładowca ASP we Wrocławiu. Posiada w swoim dorobku projekty do ponad stu scenografii teatralnych. Laureat Złotej Maski oraz Nagrody Miasta Wrocławia za twórcze dokonania w zakresie scenografii. Rafał Smoleń - kompozytor, aranżer, instrumentalista. Kierownik muzyczny spektakli teatralnych oraz twórca muzyki do koncertów i przedstawień. Współpracuje z wieloma teatrami muzycznymi i dramatycznymi m.in. Teatrem Rozrywki i Teatrem Śląskim, a także z Filharmonią Śląską. Aktorzy: Daria Polasik – aktorka Teatru Polskiego w Bielsku-Białej, gdzie zadebiutowała jako elwira w spektaklu „Miłość w Königshütte” w reżyserii Ingmara Villquista. Ukończyła Wydział Aktorski PWSFTviT w Łodzi. Za rolę w spektaklu „Z Różewicza dyplom” w reżyserii Zbigniewa Brzozy zdobyła nagrodę Studia Filmowego Opus Film. Bartłomiej Błaszczyński – aktor Teatru Śląskiego w Katowicach. Ukończył Wydział Aktorski PWSFTviT w Łodzi. Nagrodzony na XXIX Festiwalu Szkół Teatralnych w Łodzi. Laureat nagrody Reduta-Berlin i Nagrody im. Andrzeja Nardellego. Dwukrotnie nominowany do Złotych Masek. Jerzy Dziedzic - aktor Teatru Polskiego w Bielsku-Białej. Ukończył Wydział Aktorski PWST w Krakowie. Zadebiutował w 1980 roku rolą Grumia w „Poskromieniu złośnicy” w reżyserii Anny Polony. W swoim dorobku artystycznym ma ponad sto ról teatralnych. Występował w Teatrze Telewizji i w filmie. Laureat dwóch Złotych Masek. Dariusz Wiktorowicz – aktor, reżyser, dyrektor Teatru Dzieci Zagłębia w Będzinie w latach 2005-2014. Ukończył Wydział Aktoski PWSFTviT w Łodzi. Na swoim koncie posiada kilkadziesiąt ról aktorskich. Jest autorem licznych adaptacji oraz reżyserem spektakli dla dzieci i młodzieży. Uhonorowany Brązowym Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis” i odznaką „Zasłużony dla Kultury Polskiej”. Piotr Wiśniewski – aktor, założyciel Teatru Żelaznego w Katowicach. Ukończył Wydział Acting&Performance w Telford College w Edynburgu. Zadebiutował w 2010 w „Blood Wedding” Federico Garcii Lorki w reżyserii Johna MacNeilla. Zagrał w kilkunastu przedstawieniach teatralnych w Szkocji i w Polsce. Mateusz Znaniecki – aktor Teatru Śląskiego w Katowicach. Ukończył Wydział Aktorski PWSFTviT w Łodzi. Posiada na koncie kilkanaście ról teatralnych. Otrzymał Laur Dembowskiego i Złotą Maskę. Reżyseruje i produkuje autorskie filmy niezależne. Pomysłodawca projektu – Ryszard Klimczak - założyciel i prezes Stowarzyszenia Teatralnego TESPIS w Katowicach, w kwietniu 1998 roku powołał do życia pierwszy w Polsce wortal poświęcony tematyce teatralnej o nazwie „Teatry w Internecie” przekształcony później w „Dziennik Teatralny”. Dzięki dużej oglądalności Dziennik Teatralny promuje polski teatr oraz, poprzez udostępnianie forum, stymuluje młodzież do aktywnego działania na rzecz lokalnych inicjatyw teatralnych w całej Polsce ze szczególnym uwzględnieniem województwa śląskiego. BAŚNIE PANA SZEKSPIRA to teatralny projekt edukacyjny przygotowany z myślą o najmłodszych. Jego celem jest produkcja profesjonalnych spektakli dla dzieci w oparciu o adaptacje sztuk Williama Szekspira. Wysoka jakość artystyczna przedstawień została zagwarantowana poprzez zaproszenie do realizacji doświadczonych twórców teatralnych. Projekt teatralny BAŚNIE PANA SZEKSPIRA to początek mądrego, konsekwentnego i pożytecznego działania na rzecz wykształcenia oraz poszerzania horyzontów myślowych i kulturowych dzieci i młodzieży. Naszym celem jest dotarcie z przedstawieniami tam, gdzie dostęp do teatru jest utrudniony i gdzie miejsce zamieszkania w znacznej mierze decyduje o możliwości uczestniczenia w dobrach kultury wysokiej. Szczególną uwagę przywiązujemy również do udziału w naszych przedstawieniach dzieci ze środowisk defaworyzowanych i zagrożonych wykluczeniem. Wyjątkową okazją do realizacji projektu są przypadające w 2014 roku obchody 450. rocznicy urodzin oraz w 2016 roku 400. rocznicy śmierci największego dramaturga wszechczasów. Stowarzyszenie Teatralne Tespis istnieje od 1999 roku w Katowicach. Jego celem jest promowanie polskiego teatru poprzez inicjowanie i wspieranie działań związanych z animacją i rozwojem twórczości teatralnej. Prowadzi najstarszy polski serwis informacyjny dotyczący teatralnego życia kulturalnego pod nazwą Dziennik Teatralny, którego redakcja zrzesza kilkudziesięciu recenzentów i współpracowników z całej Polski. Publikuje rocznie kilkaset recenzji i wywiadów. Stowarzyszenie organizuje także warsztaty dla recenzentów i konkursy upowszechniające wiedzę o polskim teatrze oraz patronuje przeglądom, festiwalom i premierom teatralnym.
HISTORIA SZLACHTY ŚLĄSKIEJZapraszamy na pełnometrażowy dokument, zatytułowany „Gloria i exodus – historia szlachty śląskiej”. Ten film to barwna opowieść o takich wielkich rodach arystokratycznych i szlacheckich jak: Ballestrem, Henckel von Donnersmarck, Hochberg-Pless czy Tiele-Winckler. Historia naszego regionu odżywa tu we wspomnieniach ich potomków.Akcent położony został na burzliwy wiek XX – wojny światowe i rok 1945, kiedy zmienione zostały granice państwowe i skończyła się pewna epoka. Czy wtedy szlachta zupełnie zniknęła? Co z niej zostało?„Gloria i exodus” wyprodukowano w Niemczech, gdzie od wielu lat mieszkają i tworzą, pochodzący z Górnego Śląska scenarzyści i reżyserzy filmu – Andrzej Klamt i Ronald Urbańczyk. Ten drugi będzie gościem Krzysztofa Karwata i podzieli się doświadczeniami z realizacji tego pasjonującego dokumentu. Ponadto w dyskusji udział weźmie dr Arkadiusz Kuzio-Podrucki – historyk od lat badający i opisujący losy szlachty śląskiej.Franz Ballestrem z rodziną i przyjaciółmi przed pałacem w Pławniowicach.
PODRÓŻ DO WNĘTRZA ZIEMI (ŚLĄSKIEJ) Co jest pod „podłogą” Górnego Śląska? Inaczej pytając – co jest pod ziemią, po której codziennie depczemy? Wiadomo: węgiel kamienny! I resztki rud żelaza, srebra, ołowiu, galmany. Nasze skarby. To wie każde dziecko. Ale jak to „wszystko” powstało? Jakie procesy geologiczne towarzyszyły krystalizowaniu się rozmaitych minerałów, kamieni pół- i szlachetnych? Zapraszamy Państwa do fascynującej wędrówki do wnętrza Górnego Śląska. Przeanalizujemy najstarsze mapy geologiczne. Spróbujemy pokazać i wyjaśnić, na czym polega wyjątkowość podziemnej struktury naszej ziemi. Pójdziemy tropem naukowym, ale także artystycznym, bo przecież słynni malarze naiwni – z Teofilem Ociepką na czele – stworzyli wspaniałe, bo wizjonerskie „pejzaże” podziemnego Śląska. Gośćmi Krzysztofa Karwata będą: dr hab. Piotr Greiner – dyrektor Archiwum Państwowego w Katowicach, dr Jan Rzymełka – geolog, kolekcjoner minerałów oraz Sonia Wilk – muzealnik, historyk sztuki.Na zdjęciu: agat z kolekcji dr. Jana Rzymełki.PARTNER MEDIALNY:
Inspicjent. Z teatrem związany od 15 roku życia. Mawiał, że teatr jest jego przeznaczeniem. Zawodu inspicjenta uczył się w Teatrze Śląskim w Katowicach w latach 70. Od września 1986 r. był inspicjentem w chorzowskim Teatrze Rozrywki. Przez 32 lata prowadził niemal wszystkie największe musicale tego teatru, w niektórych spektaklach miał epizodyczne role, bywał też asystentem reżysera. Był strażnikiem teatralnych zwyczajów i dobrych praktyk. Chorzowski malarz, Piotr Naliwajko wielokrotnie portretował Zdzisława Ogosa, umieszczając go na dziesiątkach swoich obrazach. Namalował Go również na kurtynie teatralnej, którą wykonał dla łódzkiego Teatru Powszechnego.Zdzisław Ogos zmarł w październiku 2018 r., po wyczerpującej chorobie, w wieku 60 lat.
Jak pokazać prawdziwą miłość, żeby nie otrzeć się o banał? Po co dziś wystawiać w teatrach „Romea i Julię”, najsłynniejszy melodramat wszechczasów napisany przez Williama Szekspira pięć wieków temu? Czy jeszcze kogoś może zafascynować opowieść o parze naiwnych nastolatków, którzy za możliwość spełnienia swoich marzeń zapłacili życiem? Jesteśmy przekonani, że może! Mimo że sztuka ta dziś kojarzy się przede wszystkim z nieszczęśliwą miłością tytułowych bohaterów, to ów zasadniczy wątek miłosny, dzięki któremu jest tak popularna, ginie czasem w gąszczu innych, choć równie zajmujących sytuacji, wynikających z nieporozumienia między rodami Montekich i Kapuletich - rodzin Romea i Julii. W naszej realizacji uwypuklona zostanie właśnie owa intensywna miłosna relacja, rodząca się gwałtownie między dojrzewającym, choć już trochę doświadczonym w tym względzie młodzieńcem i pożądającą nowych doznań jego rówieśniczką. Będzie to także opowieść mająca na celu uzmysłowienie nam brutalności i nieprzewidywalności śmierci, która stanie się przeznaczeniem dwójki kochanków, ponieważ zamiast ciepłego łoża, czeka na nich zimny grobowiec.Odchodząc do innego świata, zostawią nam na pamiątkę kamienny balkon w jednej z kamienic w Weronie, która stanie się celem pielgrzymek milionów nieszczęśliwie zakochanych, szukających tam odwagi, by dalej walczyć o swą miłość.„Baśnie Pana Szekspira” to teatralny projekt edukacyjny przygotowany z myślą o najmłodszych. Jego celem jest produkcja profesjonalnych spektakli dla dzieci w oparciu o adaptacje sztuk Williama Szekspira. Wysoka jakość artystyczna przedstawień została zagwarantowana poprzez zaproszenie do realizacji doświadczonych twórców teatralnych. Projekt teatralny „Baśnie Pana Szekspira” to początek mądrego, konsekwentnego i pożytecznego działania na rzecz wykształcenia oraz poszerzania horyzontów myślowych i kulturowych dzieci i młodzieży. Naszym celem jest dotarcie z przedstawieniami tam, gdzie dostęp do teatru jest utrudniony i gdzie miejsce zamieszkania w znacznej mierze decyduje o możliwości uczestniczenia w dobrach kultury wysokiej. Szczególną uwagę przywiązujemy również do udziału w naszych przedstawieniach dzieci ze środowisk defaworyzowanych i zagrożonych wykluczeniem.Wyjątkową okazją do realizacji projektu są przypadające w 2014 roku obchody 450. rocznicy urodzin oraz w 2016 roku 400. rocznicy śmierci największego dramaturga wszechczasów. Stowarzyszenie Teatralne Tespis istnieje od 1999 roku w Katowicach. Jego celem jest promowanie polskiego teatru poprzez inicjowanie i wspieranie działań związanych z animacją i rozwojem twórczości teatralnej. Prowadzi najstarszy polski serwis informacyjny dotyczący teatralnego życia kulturalnego pod nazwą Dziennik Teatralny, którego redakcja zrzesza kilkudziesięciu recenzentów i współpracowników z całej Polski. Publikuje rocznie kilkaset recenzji i wywiadów. Stowarzyszenie organizuje także warsztaty dla recenzentów i konkursy upowszechniające wiedzę o polskim teatrze oraz patronuje przeglądom, festiwalom i premierom teatralnym. TWÓRCY SPEKTAKLU:Henryk Adamek – reżyser, autor adaptacji scenicznych. Twórca ponad sześćdziesięciu realizacji teatralnych w kraju i za granicą. Najczęściej reżyseruje teksty dramaturgów współczenych. Laureat wielu nagród, w tym odznaki „Zasłużony dla Kultury Polskiej” oraz Złotej Maski.Damian Banasz – artysta plastyk pochodzący z Bytomia ,obecnie zajmujący się scenografią. Absolwent Akademii Sztuk Pięknych we Wrocławiu, od 2012r asystent w Katedrze Scenografii wrocławskiej ASP. Związany z teatrem studenckim wrocławskiej PWST. Realizował dyplomy na wydziale Lalkarskim i Aktorskim, asystent scenografa przy spektaklach w Lubuskim Teatrze w Zielonej Górze.Rafał Smoleń – kompozytor, aranżer, instrumentalista. Kierownik muzyczny spektakli teatralnych oraz twórca muzyki do koncertów i przedstawień. Współpracuje z wieloma teatrami muzycznymi i dramatycznymi m.in. Teatrem Rozrywki i Teatrem Śląskim, a także z Filharmonią Śląską.Katarzyna Błaszczyńska - aktorka Teatru Śląskiego w Katowicach. Ukończyła Wydział Aktorski PWSFTviT w Łodzi. Debiutowała w 2012 roku w spektaklu R. Cooney'a „Mayday 2” w reżyserii M. Śławińskiego w Teatrze Powszechnym w Łodzi. W tym samym roku rozpoczęła stałą współpracę z Teatrem Śląskim w Katowicach, gdzie do tej pory zagrała m.in. w „Piątej stronie świata” i „Morfinie”.Violetta Smolińska - aktorka Teatru Śląskiego w Katowicach od 1992 roku. Absolwentka PWST w Krakowie (Wydział Aktorski we Wrocławiu). Ma w swoim dorobku role teatralne, telewizyjne i filmowe – współpracowała m. in. z W. Krzystkiem, L. Ptaszyńskim, M. Pieprzycą, M. Rosą. Laureatką m. in. nagrody Wojewody Śląskiego dla Młodych Twórców i Złotej Maski 2004. Wiesław Kupczak - aktor Teatru Śląskiego w Katowicach. Absolwent PWST w Krakowie. Na swoim koncie oprócz wielu ról teatralnych ma również kreacje filmowe i telewizyjne. Zagrał w takich produkcjach, jak m. in. „Śmierć jak kromka chleba”, „Angelus”, „Jesteś Bogiem”, „Drogówka”, „Dom zły”, „Obywatel”. Wielokrotnie nagradzanym na międzynarodowych festiwalach.Jakub Margosiak – student IV roku PWST w Krakowie. Zadebiutował w spektaklu dyplomowym "Na L..." na podst. "Alicji w krainie czarów" w reżyserii Aleksandry Koniecznej. Laureat głównej nagrody za autorską choreografię "Prywata konceptualna" na Międzynarodowym Festiwalu Teatrów Tańca w Tarnowie.Damian Strzała - absolwent PWST w Krakowie. Zadebiutował w 2013 roku w spektaklu pt: „Koło Kwintowe” w reż. Aleksandry Popławskiej, a w 2014 roku zagrał w „Blue Room” w reż. Agnieszki Glińskiej. Interesuję się muzyką, teatrem, literaturą, filmem oraz życiem.Pomysłodawca projektu – Ryszard Klimczak - założyciel i prezes Stowarzyszenia Teatralnego TESPIS w Katowicach, w kwietniu 1998 roku powołał do życia pierwszy w Polsce wortal poświęcony tematyce teatralnej o nazwie „Teatry w Internecie” przekształcony później w „Dziennik Teatralny”. Dzięki dużej oglądalności (5000 – 15 000 wejść dziennie) Dziennik Teatralny promuje polski teatr oraz, poprzez udostępnianie forum, stymuluje młodzież do aktywnego działania na rzecz lokalnych inicjatyw teatralnych w całej Polsce ze szczególnym uwzględnieniem województwa śląskiego.
Organizator Agencja Marketingu Zintegrowanego JC Academy i Partnerzy zapraszają na siódmą już odsłonę Silesia Fashion Day.27 lutego 2015 r., po raz pierwszy, odbędą sie pokazy młodych projektantów, w ramach Silesia Fashion Day MŁODA FALA. W sobotę, 28 lutego 2015 r. zapraszamy na galę finałową Silesia Fashion Day. W programie – kreacje światowych domów mody, pokazy taneczne oraz finał corocznego konkursu dla artystów ze Śląska „Fashion Point”.
Koncert promujący płytę „We Go Home”
„Myślałem, że odebrałem już swoją lekcję przy poprzednim albumie. Całkiem sporą lekcję. To, co dla mnie najważniejsze, to moje korzenie, moja rodzina i niezmienne poznawanie siebie samego.”
Po nagraniu trzech albumów Cohen zdecydował, że on i przemysł muzyczny powinni się rozstać. Przekonany, żeby dać sobie jeszcze jedną szansę, w 2011 wydaje swój najlepszy krążek „Like A Man” (2011), płytę elegancką i pełną intymnego piękna. Jego piosenki miały silne powiązanie i stanowiły muzyczny dialog z jednym z artystów, którego muzyka miała na Adama największy wpływ – Leonardem Cohenem – jego ojcem. Sam Leonard powiedział o „Like A Man”, że to zbiór „światowej klasy piosenek o miłości.” Krążek przyniósł Adamowi uznanie krytyków, uwielbienie fanów i pokrył się złotem.
„We Go Home” jest piątym albumem w dorobku artysty płytą „domowej roboty” w pełni znaczenia tego słowa. Adam nagrywał go w miejscach doskonale sobie znanych. Podczas trasy po Europie muzyk wynajął dom na greckiej wyspie, gdzie spędził dużą część swojego dzieciństwa. „Nagrywanie w domowych warunkach z muzykami, którzy podczas trasy stali się dla mnie jak rodzina, oferuje ci nadzieję, której nie daje żadne studio czy muzycy sesyjni.” Kolejna część materiału została nagrana w Montrealu, w domu, w którym Adam spędził swoje wczesne lata.
To, co różni „We Go Home” od poprzedniego albumu, to jego brzmienie – bogatsze, pełniejsze, zróżnicowane. Nadal usłyszymy gitarę akustyczną, ale pojawia się też delikatność fortepianu oraz poczucie humoru i dystans do samego siebie.
Wspaniałe, ciepłe i pełne emocji nagrania prezentują mężczyznę jako artystę, autora tekstów, ojca, potomka, jako Cohena! Autor zagląda do swojego serca, w przeszłość i ta odyseja powrotu do czasów dzieciństwa owocuje zbiorem wspaniałych piosenek!
The Independent
Cohen ma świadomość swojego pochodzenia, ale skupia się na tym, dokąd go ta wiedza zaprowadzi.
Record Collector Magazine
Urodzony w Montrealu, (Kanada) w roku 1972, syn Leonarda Cohena i jego ówczesnej żony Suzanne Elrod, Adam Cohen wzrastał w atmosferze przesyconej muzyką. Otoczony instrumentami, sam szybko nauczył się grać na perkusji, fortepianie i gitarze, a muzyczną inspiracją byli dla niego Joni Mitchell, Bob Dylan, Randy Newmand oraz Bob Marley. W wieku 17 lat, pracując jako członek obsługi technicznej podczas trasy koncertowej zespołu calypso, uległ bardzo ciężkiemu wypadkowi drogowemu, w wyniku którego spędził siedem miesięcy w szpitalu. W najtrudniejszym okresie walki o jego życie, ojciec spędzał przy szpitalnym łóżku każdy dzień. Gdy Adam Cohen wrócił do zdrowia rozpoczął studia licencjackie na wydziale nauk politycznych i społecznych Uniwersytetu Syracuse w stanie Nowy Jork, gdzie spędził dwa lata, zanim postanowił przerwać naukę i skierować swoje życie z powrotem na tory związane z muzyką, co było mu zawsze pisane.Karierę muzyczną rozpoczął w wytwórni fonograficznej Columbia Records, pisząc piosenki dla innych artystów, między innymi Bette Midler. W roku 1998 ukazał się jego debiutancki- zatytułowany imieniem i nazwiskiem-album, który przez The New York Times okrzyknięty został jako „obiecujący początek”. Jeden z utworów z albumu – „Cry Ophelia” stał się radiowym i telewizyjnym hitem.Kolejnym krokiem w karierze Adama Cohena był francuskojęzyczny album „Melancolista”, na którym gościnnie zaśpiewała francuska aktorka Virginie Ledoyen. Kilka lat później, wraz z kalifornijskim zespołem rockowym Low Millions nagrał album „Ex-Girlfriends”, który odnosił się do faktycznych byłych związków artysty. Mając na koncie kilkanaście hitów i światowe trasy koncertowe, Adam Cohen zakończył „ostatnią fazę” tego, co nazwał „prawdziwą edukacją muzyczną”.Ogromny sukces i uznanie przyniosło mu w roku 2007 wykonanie, po raz pierwszy w życiu, jednego z utworów swojego ojca – klasycznego „Take This Waltz”. Stało się to na scenie w Barcelonie, a utwór ten wykonany został przez Adama Cohena w języku hiszpańskim. Zachęcony tym sukcesem artysta w wydał w 2011 r album „Like A Man”, który jest z jednej strony intymny i romantyczny, z drugiej zaś posługuje się prostym i trafiającym w sedno językiem. Klimat płyty przywołuje na myśl twórczość ojca Adama, tak samo jak w każdym dziecku rozbrzmiewa echo głosu jego rodzica.Koncerty Adama w 2011 okazały sie niezwykłym sukcesem: z jednej strony materiał muzyczny, a z drugiej charyzmatyczna osobowość Artysty, sprawiły ,że publiczność wyszła absolutnie zaczarowana, oczekując niecierpliwie jego kolejnej wizyty w Polsce.W lutym 2015 Adam ponownie zawita do Polski. Jego najnowszy album "We go home" jest hołdem złożonym ojcu wyśpiewany jednak własnym, niepowtarzalnym głosem. Utwory z płyty bardzo często pojawiają się na antenie radiowej Trójki, która będzie patronem lutowej trasy koncertowej, tym samym w spotach emitowanych na antenie radia pojawi sie informacja o wszystkich koncertach trasy.