SkrzypaczkaAbsolwentka Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach w klasie skrzypiec prof.dr.hab Rolanda Orlika. Już podczas studiów – zainteresowana zespołową grą kameralną – współpracowała z Cameratą Impuls Małgorzaty Kaniowskiej. Współtworzyła "Małżeństwo z Rozsądku " – grupę grającą poezję śpiewaną, dla której wystąpiła gościnnie w czerwcu 2015 roku na płycie "Tropy wiodą na manowce", wydanej z okazji 20-lecia zespołu.W latach 1998-2012 pracowała w orkiestrze Gliwickiego Teatru Muzycznego. W międzyczasie nawiązała współpracę z Teatrem Rozrywki w Chorzowie, z którym współpracowała w latach 2008 - 2024.Brała udział w wielu prestiżowych koncertach w kraju i za granicą. Ma w dorobku udział w Orkiestrze Kameralnej Silesian Art Collective Mateusza Walacha oraz niebywałe przeżycie zagrania dla FIFA podczas uroczystej gali w 2010 r na stadionie w Zurychu. Od 2013 roku gra w kwartecie smyczkowym Les Femmes, z którym ukończyła w 2016 roku studia podyplomowe w zakresie zespołu kameralnego pod kierunkiem st. wykł. Marka Mosia w Akademii Muzycznej w Katowicach.Jako muzyk sesyjny współpracowała z Marcinem Pospieszalskim oraz Adamem Celińskim i jego studiem "Radioaktywni " gdzie brała udział w nagraniu ścieżki dźwiękowej do serialu Blondynka oraz wielu ciekawych płyt np. "Nierówni" Mietka Szcześniaka, ''Karavana" Jafii czy "Wilczy ślad. Piosenki Niezłomnych" w ciekawych aranżacjach Marcina i Lidki Pospieszalskich. Wiązały się z tym koncerty promujące płyty, m.in w radiowej Trójce.W Teatrze Rozrywki brała udział we wszystkich musicalach i koncertach. Grała również w kwartecie smyczkowym w farsie Hotel Westminster R. Cooneya.
Foto: Artur Wacławek
WiolonczelistkaChorzowianka, absolwentka I LO im. Juliusza Słowackiego w Chorzowie. Absolwentka Akademii Muzycznej w Katowicach, Wydziału Instrumentalnego.Pracowała jako nauczyciel gry na wiolonczeli w chorzowskiej PSM I i II stopnia. Współpracowała z Filharmonią Śląską, zespołem Divertimento, z Hadrianem F. Tabęckim. Jest członkiem kwartetu smyczkowego Kantata. Uczestniczyła w nagraniu płyty Piotra Wojtasika pod tytułem „Lonely Town”. Brała udział w trasie musicalu „Evita” po Niemczech. Gra również w kwartecie smyczkowym w farsie Hotel Westminster R. Cooneya.W Teatrze Rozrywki pracuje od 1993 roku, a od 2022 roku jest inspektorem orkiestry.Foto: Artur Wacławek
AltowiolistkaAbsolwentka Akademii Muzycznej w Katowicach, Wydział Instrumentalny (altówka). Jeszcze w czasie studiów podjęła współpracę z Młodzieżową Orkiestrą Radiową RIAS-BERLIN, z którą koncertowała w niemal całej Europie oraz Izraelu. Wśród solistów, występujących z tą orkiestrą, znalazły się takie znakomitości, jak: Mischa Maisky (wiolonczela) czy Christopher Lindberg (puzon). W Tel Avivie występowała również z Młodzieżową Filharmonią Izraelską. Na przełomie lat 1995/96 spędziła pół roku w Japonii, grając w polskim kwartecie smyczkowym w Sapporo.Od roku 1991-2024 była członkiem orkiestry Teatru Rozrywki. Grała również w kwartecie smyczkowym w farsie Hotel Westminster R. Cooneya. Ponadto współpracuje z Filharmonią Śląską w Katowicach, Filharmonią Zabrzańską i innymi śląskimi instytucjami kultury.Jest założycielką kwartetu smyczkowego KANTATA.Foto: Artur Wacławek
FlecistkaAbsolwentka Akademii Muzycznej im. K. Szymanowskiego w Katowicach, Wydział Instrumentalny. Była członkiem orkiestry Opery Śląskiej w Bytomiu, w Teatrze Rozrywki gra w orkiestrze od 2002 roku. Brała udział w trasie musicalu Evita po Niemczech. Uczestniczyła w nagraniu płyty Piotra Wojtasika pt. „Circle” oraz trasie promującej album. Współpracuje z Filharmonią Śląską w Katowicach, orkiestrą Camerata Impuls. Jest członkiem kwartetu smyczkowego KANTATA oraz trio dętego BaClaFlu. Prowadzi również działalność pedagogiczną w Szkole Muzycznej w Rudzie Śląskiej.Foto: Artur Wacławek
Thank you for visiting the ROZRYWKA THEATRE website. Below, you’ll find some general information about our theatre, along with a few practical tips to help you plan your trip to see our shows. 1) About the ROZRYWKA THEATRE ROZRYWKA THEATRE … the name says it all! The Polish word rozrywka translates as ‘entertainment’ … and that’s exactly what we’ve made it our business to provide!The ROZRYWKA is one of Poland’s most popular venues for musicals. Our current repertoire features such evergreen favourites as The Producers, Jesus Christ Superstar, Fiddler on the Roof, Jekyll & Hyde, Our House, Sunday in the Park with George and Billy Elliot. We also offer our audiences a number of comedies and dramas, not to mention productions for children. We cooperate with leading Polish directors, set designers, actors and musicians and have our own ballet company and orchestra. We also organize outstanding concerts and performances given by top Polish and international artists, to say nothing of our annual Summer Theatre Festival. 2) Tickets Tickets can be bought at our Box Office, which is open on: Mondays from 8.00 AM to 4.00 PM Tuesdays to Fridays from 9.00 AM to 8.00 PM Saturdays, Sundays and public holidays, 2 hours before the performance begins. You can also contact us by email at Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript. or by phone, on +48 32 346 19 31 / 32 / 33. A complete schedule of performances is available here. 3) Detailed information about the ROZRYWKA THEATRE For more detailed information about our theatre, please call +48 32 346 19 45 or write to us at Ten adres pocztowy jest chroniony przed spamowaniem. Aby go zobaczyć, konieczne jest włączenie w przeglądarce obsługi JavaScript.. 4) How to find us The ROZRYWKA THEATRE … or TEATR ROZRYWKI, as it’s known in Polish, is located, in the city of Chorzów, which lies at the very heart of Silesia. Reaching us by car is straightforward, since Chorzów is situated on the main route running between Katowice and Gliwice. For parking facilities near the theatre, please see this map.The city itself is served by an efficient network of trams and buses. Click here to check the timetables. We look forward to welcoming you in person and providing you with an unforgettable theatrical experience!
GÓRNY ŚLĄSK – ŚWIAT NAJMNIEJSZY – cykl paneli, spotkań autorskich, debat historycznych i prezentacji artystycznych w opracowaniu scenicznym Krzysztofa Karwata
* 1 marca. „DiVinities”. Pokaz video-art Lecha Majewskiego. Rozmowa o sztuce i literaturze (Lech Majewski oraz Jacenty Jędrusik). * 14 marca. Jan Nowicki, jakiego nie znacie. Wieczór z gwiazdą europejskiego kina, polskiego teatru i... śląskiego górnictwa (Jan Nowicki oraz Alona Szostak i Andrzej Kowalczyk, gość specjalny: Roman Nowotarski „z gitarą i najnowszymi obrazami”). * 15 maja. Rafał Wojaczek. „Nigdy nie otwierać okna”. Spektakl muzyczny w reżyserii Magdy Sowińskiej i Arkadiusza Kremzy oraz literacki dialog w 35. rocznicę śmierci poety (m.in. Maciej Melecki i Krzysztof Siwczyk, gość specjalny: Bogusław Kierc). * 5 czerwca. „Boże Ciało” i okolice. Wieczór filmowy z Adamem Sikorą (Adam Sikora oraz Zbigniew Kadłubek, Jacek Kurek i Jan F. Lewandowski). * 16 października. Przedpremierowy „Helmucik”. Pokaz filmowo-teatralny sztuki Ingmara Villqista (Ingmar Villqist oraz Jan Kiełbasa i Marek S. Szczepański). * 6 listopada. Jak nas widzą i piszą (w stolicy, czyli w „Polsce”). Debata publicystyczna (Barbara Cieszewska, Kamil Durczok, Jan Dziadul i Aleksandra Klich). * 11 grudnia. „Hamlet gliwicki. Próba albo dotyk przez szybę”. Spektakl Lothe Lachmann Videoteatr „Poza”. Spotkanie z reżyserem (Piotr Lachmannem i gość specjalny: Henryk Waniek).
SkrzypekAbsolwent Akademii Muzycznej w Katowicach, Wydziału Instrumentalnego, pierwszy skrzypek w orkiestrze Teatru Rozrywki. Jeszcze w czasie studiów współpracował z Teatrem Rozrywki, Operą Śląską w Bytomiu oraz Orkiestrą Kameralną CAMERATA IMPULS. Od dekady koncertuje w Polsce i za granicą z zespołem MAES-TRIO, popularyzując muzykę kameralną.Gra we wszystkich musicalach i koncertach Teatru Rozrywki, a w Skrzypku na dachu J. Steina, J. Bocka i S. Harnicka od roku 1998 występował w tytułowej roli. Jest również Skrzypkiem (postacią mającą zadania aktorskie) w Historii filozofii po góralsku B. Cioska wg ks. prof. J. Tischnera. Gra w kwartecie smyczkowym w farsie Hotel Westminster R. Cooneya. Występuje również w koncercie zaduszkowym Jaromir Nohavica. Między piekłem a rajem.Foto: Artur Wacławek
Tancerz, absolwent Państwowej Szkoły Baletowej w Bytomiu. Po piętnastu latach pracy na deskach Opery Śląskiej w Bytomiu oraz udziale w wielkich i znaczących inscenizacjach baletowych, w roku 1985 przeniósł się do Teatru Rozrywki. Zatańczył (i zagrał, bo w tym repertuarze trzeba było się wykonywać również zadania aktorskie) kilkanaście ważnych ról, m.in.:– Tralalińskiego w spektaklu Trala, Trala, Tralalińscy T. Ryłki,– Pana Młodego w Dzisiaj wielki bal w Operze wg J. Tuwima,– Przecherę w spektaklu Lis Przechera T. Ryłki,– Mistrza Ceremonii i Sługę Cesarza w Słowiku cesarza Z. Rudnickiej,– Żyda w Skrzypku na dachu J. Steina, J. Bocka i S. Harnicka,– Generała w Evicie A. L. Webbera i T. Rice’a,– Mulnika w Człowieku z La Manchy M. Leigha, D. Wassermana i J. Dariona,– Kloszarda w „Amerykaninie w Paryżu” w spektaklu Gershwin Z. Rudnickiej,– Ciało w Oknie na parlament R. Cooneya,– Sługę w Jesus Christ Superstar A. L. Webbera i T. Rice’a,– Terkowskiego w spektaklu Dyzma – musical W. Młynarskiego i W. Korcza,– Producenta w Rudolfie Valentino Z. Rudnickiej i wiele innych. Od listopada 1991 roku do czerwca 2012 r. Janusz Krzypkowski był kierownikiem zespołu baletowego Teatru Rozrywki. Stworzył profesjonalny zespół, który –wykorzystując walory klasycznego wykształcenia – znakomicie radzi sobie z repertuarem musicalowym. Wybitni polscy choreografowie, tacy jak Zofia Rudnicka, Katarzyna Aleksander-Kmieć, Henryk Konwiński czy Jarosław Staniek, bardzo wysoko oceniają możliwości tancerzy Teatru Rozrywki. Niewątpliwa w tym zasługa Janusza Krzypkowskiego, który profesjonalnie dobierał członków swojego zespołu, wielką uwagę przykładał do pracy zespołowej, ale i umiał przyciągnąć do Teatru indywidualności, jak chociażby finalistów programu „You can dance” (Kryspin Hermański i Kamil Guzy). NAGRODY:– Chłopiec z łabędziem – Nagroda Prezydenta Chorzowa w dziedzinie kultury (2010).Foto: Tomasz Zakrzewski
Aktor-ekstern. Debiutował w Teatrze Polskim w Poznaniu rolą Montka w Dwóch teatrach Szaniawskiego (marzec 1947 r.). Grał w wielu teatrach, z wieloma znanymi artystami. Od samego Erwina Axera otrzymał propozycję, by przejść do Warszawy. Nie skorzystał z niej, został aktorem prowincjonalnym. Po egzaminie eksternistycznym (Łódź, 1953) trafił do Teatru Dolnośląskiego w Jeleniej Górze, po czym przeniósł się do stołecznego Teatru Ateneum. Następnie był Teatr Ziemi Opolskiej w Opolu, Teatr im. W. Bogusławskiego w Kaliszu, Teatr Ludowy w Krakowie-Nowej Hucie i Teatr im. J. Słowackiego w Krakowie. Edward Skarga grał również w Teatrze im. A. Mickiewicza w Częstochowie i w Teatrze Polskim w Bielsku-Białej. W roku 1967 związał się na trzynaście lat z Teatrem Zagłębia w Sosnowcu. W latach 1982-1989 był aktorem Teatru Śląskiego im. S. Wyspiańskiego w Katowicach. Grał dużo, a wśród najlepszych jego ról dramatycznych były głównie postaci zimnych, cynicznych mężczyzn. Najważniejsze jego role teatralne:– Willi w Niemcach L. Kruczkowskiego (Teatr Ziemi Opolskiej w Opolu, 1953),– Oskar von Schwein w Ludziach i cieniach A. Wydrzyńskiego (Teatr Ziemi Opolskiej, 1955),– Klaudiusz w Imionach władzy J. Broszkiewicza (Teatr Ludowy w Krakowie-Nowej Hucie, 1957),– Milord Runebif w Sprytnej wdówce C. Goldoniego (Teatr im. J. Słowackiego w Krakowie, 1959),– Paweł w Pierwszym dniu wolności L. Kruczkowskiego (Teatr im. J. Słowackiego w Krakowie, 1960),– Łatka w Dożywociu A. Fredry (Teatr Polski w Poznaniu, 1962),– Pułkownik w Dniu oczyszczenia J. Przeździeckiego (Teatr im. A. Mickiewicza, 1962),– Ślaz w Lilli Wenedzie J. Słowackiego (Teatr Polski w Bielsku-Białej, 1964),– Cześnik w Zemście A. Fredry (Teatr Zagłębia w Sosnowcu, 1967),– Kapitan w Trzech siostrach A. Czechowa (Teatr Zagłębia w Sosnowcu, 1972),– Wojewoda w Mazepie J. Słowackiego (Teatr Zagłębia w Sosnowcu, 1979),– Kreon w Antygonie Sofoklesa (Teatr Śląski im. S. Wyspiańskiego w Katowicach, 1982),– Prezes w Królu IV S. Grochowiaka (Teatr Śląski im. S. Wyspiańskiego w Katowicach, 1985),– Kamerdyner w Mężu i żonie A. Fredry (Teatr Śląski im. S. Wyspiańskiego w Katowicach, 1987). Role Edwarda Skargi w Teatrze Rozrywki:– Gość Kabaretu Kit-Kat w Cabarecie J. Kandera i F. Ebba,– Barach w Księżniczce Turandot C. Gozziego,– Rabin w Skrzypku na dachu J. Steina, J. Bocka i S. Harnicka,– Arystokrata w Evicie A. L. Webbera i T. Rice’a, – Król w Pastorałce L. Schillera, – Generał Lacsy w Ubu król, czyli Polacy A. Jarry’ego,– Gazda w śpiewogrze Na szkle malowane E. Brylla i K. Gaertner,– Poole i Ojca Jekylla w musicalu Jekyll & Hyde F. Wildhorna i L. Bricusse’a. W sumie, w teatrach zagrał ponad 110 ról. Do kwietnia 2014 r. występował w Skrzypku na dachu w Teatrze Rozrywki – w postać Rabina wcielił się ponad 350 razy! W imponującym dorobku artystycznym aktora znalazło się również kilkanaście ról filmowych w takich obrazach, jak:– Pigułki dla Aurelii w reż. S. Lenartowicza,– Ptaki ptakom w reż. P. Komorowskiego,– Anna i wampir w reż. J. Kidawy i in. Edward Skarga zagrał także w serialach: Ród Gąsieniców, Odlot, Białe tango, Na kłopoty… Bednarski, Rodzina Kanderów, Archiwista, Święta wojna. Grał również w spektaklach Teatru Telewizji. NAGRODY: – Złota Odznaka za zasługi dla województwa katowickiego (1972),– Złoty Krzyż Zasługi (1978),– Krzyż Partyzancki (1982).– tytuł Zasłużonego Działacza Kultury (1991).Edward Skarga zmarł 24 marca 2017 r.Foto: Tomasz Zakrzewski
Tancerka, choreograf. Absolwentka Studium Wokalno-Baletowego w Gliwicach oraz Teatrologii na Uniwersytecie Śląskim w Katowicach. Ukończyła Choreograficzne Studia Podyplomowe na Uniwersytecie Rzeszowskim – Prowadzenie Zespołów Tanecznych – specjalizacja taniec współczesny. Kwalifikacje zawodowe zdobywała również w prywatnej Szkole Baletowej M. M. Szewczenki w Gliwicach (w której przez kilka lat prowadziła zajęcia, jako instruktor tańca) oraz w Alvin Ailey Center i Broadway Studio Center (USA). W amerykańskich szkołach uczyła się technik modern dance, amerykańskiego stepu, baletu klasycznego, afro dance oraz zasad improwizacji. Przez ponad 16 lat (do roku 2012) była członkiem zespołu baletowego w Teatrze Rozrywki i występowała w większości repertuaru. Zajmowała się również choreografią przy koncertach sylwestrowych; była asystentem choreografa w przedstawieniu Dyzma – musical W. Młynarskiego i W. Korcza oraz autorką układów choreograficznych w spektaklach: Canterville Ghost J. Williamsa oraz Pomalu, a jeszcze raz! I. Šebo (w Chorzowie i w warszawskim Teatrze Capitol). Była też autorką ruchu scenicznego do spektaklu Na końcu tęczy P. Quiltera. Współpracowała z Michałem Smolorzem, tworząc choreografię do widowiska muzycznego Album rodzinny Erwina Respondka. Pracowała przy realizacji teledysku IRoksany „City Silesia”. Obecnie jest instruktorem tańca i prowadzi warsztaty taneczne, współpracując z wieloma ośrodkami kulturalno-oświatowymi. Aktualnie jest związana z zespołem pieśni i tańca „Tysiąclatki” jako instruktor tańca i choreograf zespołu. Z młodzieżą zrealizowała m.in. spektakl baletowy Mały Książę, musicale: Ulica marzeń, Ulis-sesja, czyli powtórka z Odysei, spektakle muzyczno- słowne: Muzyka pustej niedzieli, Na krawędzi snu, Teatr... Nie! Kino Nie! to co? CYRK!!!, Hello Mr. Andersen oraz widowisko plenerowe Historia rozbójnika Ondraszka. Współpracuje z Teatrem Rozrywki, tańcząc w spektaklach:– Producenci M. Brooksa,– Jesus Christ Superstar A. L. Webbera i T. Rice’a,– Jekyll & Hyde F. Wildhorna i L. Bricusse’a,– Położnice szpitala św. Zofii P. Demirskiego.Gra również rolę Szajndel w Skrzypku na dachu J. Steina, J. Bocka i S. Harnicka oraz Przełożoną przytułku w musicalu Oliver! L. Barta.Foto: Tomasz Zakrzewski