Zuzanna Bojda, Krzysztof Maciejowski
WILCZY KSIĘŻYC
musical w 2 aktach
W pierwszą pełnię nowego roku łuna księżyca rzuca blask na całe niemal niebo. Odbite światło przyciąga wzrok, a ten intuicyjnie wodzi po rozpadlinach kraterów w poszukiwaniu dzikich i nieokiełznanych ścieżek. Nazywa się to zjawisko Wilczym Księżycem – pełnią, której towarzyszy zawodzenie wilków grupujących się w pary, nawołujących członków watahy i szukających pożywienia.
Większość mieszkańców Zamczyska, sennej mieściny bliźniaczo podobnej do Twin Peaks, w której wszelkie przejawy odmienności najchętniej palono by na stosie (mimo że dawno dociągnięto tu sieć GSM i stały internet), Wilczego Księżyca się boi. Ale nie Sara. Cykl nadchodzących po sobie pełni trzyma życie społeczności w ryzach strachu, Sara jednak za nic ma pielęgnowaną starannie rutynę, przewidywalność i nudę. Pragnie wrażeń, dzikości serca i niebezpieczeństw, a na pełnię czeka z nadzieją, świadoma, że gdy tylko księżyc zacznie świecić srebrzystym blaskiem, jej ciało wypełni żar, dziwny niepokój i zew przygody.
Wraz z pojawieniem się w Zamczysku przybysza z daleka, mury zakonserwowanych konwenansów i ułożonej w kosteczkę codzienności zatrzęsą się w posadach. Sara otworzy przed nieznajomym serce, lecz niekoniecznie spotka się z wzajemnością – w każdym razie nie od razu i nie tak, jak to zwykle w popkulturze bywa. Historia jej trochę dziwacznej i trochę nieporadnej relacji z Darkiem o dwóch sercach i dwóch duszach posłuży za bodziec do wyrażenia niezgody na otaczające ją znieczulenie, obojętność i emocjonalny marazm. Pomoże wyrazić tak pogmatwane uczucia jak potrzeba zaangażowania przy jednoczesnym strachu przed zranieniem; chęć podążania własną drogą przy obezwładniającej niepewności swego. Przekona ją, że czasem warto zostawić w tyle to, co ciąży i podążyć za drgnieniem serca, bo każdy przecież zasługuje na miłość. Czy spełnioną? To się dopiero rozstrzygnie!
reżyseria: Agata Puszcz
tekst: Zuzanna Bojda
muzyka: Krzysztof Maciejowski
scenografia: Szymon Szewczyk
kostiumy: Iga Słupska
choreografia: Tobiasz Sebastian Berg
reżyseria światła: Klaudyna Schubert
kierownictwo muzyczne: Krzysztof Maciejowski
kierownictwo wokalne: Anna Ostrowska
asystent reżysera: ogłosimy wkrótce
asystent choreografa: ogłosimy wkrótce
asystent kostiumografa: Anna Drobczyk
realizacja dźwięku: ogłosimy wkrótce
realizacja światła: ogłosimy wkrótce
inspicjent: Iwona Bruch
plakat: Natalia Kleszczewska / obraz Personal Omen
logotyp spektaklu: Szymon Szewczyk
OBSADA
Sara: ogłosimy wkrótce
Klara: Alicja Witomska
Darek zwany Draculą: Mateusz Sawiel
Łowca: Hubert Waljewski
Mama Sary: Marta Tadla
Tata Sary: Tomasz Jedz
Ziemia: Barbara Ducka
Carmilla: Aleksandra Dyjas / Paulina Magaj-Szpak
Edward: Piotr Brodziński
Kain: Natan Nogaj
Marian: ogłosimy wkrótce
Szofer: Dominik Koralewski
Lekarz: Paweł Stefan
Policjant: Bartłomiej Kuciel
Elegantka: Wioletta Białk
Ciężarna: Katarzyna Pawłowska
Starsza kobieta: Dagmara Żuchnicka
oraz zespół wokalny, baletowy i orkiestra Teatru Rozrywki.
prapremiera: 17 października 2025 r.
Duża Scena Teatru Rozrywki